۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۷۲۰۲۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

کشف ۱۴۹ مورد بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از کشف ۱۴۹ مورد بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: ۲۱ گیم‌نت و ۳۰ فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در خراسان جنوبی وجود دارد.
محبی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عصر امروز در نشست خبری آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز که با حضور رییس بنیاد بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای کشور برگزار شد، اظهار داشت: از زمانی که بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز وارد فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی شده است مشکلاتی ایجاد کرده است که برخی از این بازی‌ها طراحی آن منفی است و آثار مخربی را دنبال می‌کنند و خانواده‌ها و به ویژه نسل نوجوان و جوان را مورد تهدید قرار داده است.

وی افزود: بسیاری از این بازی‌های رایانه‌ای با فرهنگ، آداب و رسوم ما سازگاری ندارد و باورهای جامعه را هدف قرار داده که بنیاد بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای نظارت و پالایش این گونه بازیها را بر عهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی 21 گیم‌نت و 30 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی وجود دارد که با همکاری دستگاه‌های قضایی، پلیس اماکن و پلیس امنیت اخلاقی بازدیدها و نظارت ویژه‌ی بر عملکرد این مراکز در استان انجام می‌شود.

محبی بیان کرد: از مرداد ماه سال گشته و همزمان با تشکیل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای 46 نوبت از گیم‌نت‌ها، 87 نوبت از کافی‌نت‌ها و 133 نوبت از فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی بازرسی شده است که 149 مورد بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز توسط کارشناسان در این زمینه کشف شده است./880/102/ب2

ارسال نظرات