۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۷۲۰۴۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

شاکر بودن در مسیر طلبگی لازمه دستیابی به اهداف متعالی است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: شاکر بودن در مسیر طلبگی دستیابی به اهداف متعالی حوزوی را ممکن می‌سازد اما درزمینه فراگیری علم نباید قانع باشیم.
حجت الاسلام سالاری - نشست با طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد که با موضوع «شناخت و تقویت دانسته‌های ذهن» برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از ذهن و تفکر و اهمیت ذهن آن‌قدر زیاد است که گفته شده یک ساعت فکر کردن بهتر از هفتاد سال عبادت کردن است.

وی افزود: باید خود را بشناسیم؛ زیرا این انسان کسی بود که ملائک بر او سجده کردند و خدا به هنگام آفریدن انسان گفت «فتبارک الله احسن الخالقین»؛ ازاین‌رو باید قدر و جایگاه و توانایی خود را بدانیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه بر این اساس بایستی آنچه را می‌خواهیم آرزو کنیم و برای به دست آوردن آن تلاش کنیم، اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف متعالی خود باید تلاش کنم و همان‌طور که نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود، برای رسیدن به اهداف هم باید سعی و کوشش داشت.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است از خود و دیگران یاد بگیریم، گاهی اوقات ما چیزهایی را یاد نداریم و باید به دیگران نگاه کنیم و گاهی اوقات هم برعکس بوده و باید مواردی را که می‌دانیم به دیگران بیاموزیم.

وی تصریح کرد: در مسیر دستیابی به اهداف و رسیدن به مقصد باید دقت کنیم و قبول کنیم که بعضی اوقات اشتباه می‌کنیم و اینکه بگوییم ما اشتباه نمی‌کنیم اشتباه است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر شاکر بودن در مسیر طلبگی، ادامه داد: همیشه شکرگزار نعمت خدا باشیم؛ زیرا این سبب می‌شود بهتر به هدفمان برسیم و خدا ما را یاری کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: شاکر بودن در مسیر طلبگی دست‌یابی به اهداف متعالی حوزوی را ممکن می‌سازد اما درزمینهٔ فراگیری علم نباید قانع باشیم.

وی اضافه کرد: این چند روش و مرحله انگیزه‌های ذهن است که می‌تواند ما را برای هدفی که داریم راهنمایی کند تا بهتر به آن اهداف دست یابیم.

گفتنی است، حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌ صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه امسال به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات