۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۷۲۰۶۳
معاون پژوهش ستاد عالی کانون مساجد کشور:

مسجد شناسی بستری برای اسلامی شدن دولت و نظام است

معاون پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور مسجد شناسی را بستر تحقق مسجد تراز اسلامی عنوان کرد و گفت: تراز اسلامی شدن مساجد بستر اسلامی شدن دولت و نظام است.
معاون پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمد رضا جعفری، ظهر امروز در دیدار با بانوان فعال کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان در دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان با تأکید بر اینکه نگاه ما به مساجد باید تغییر کند، گفت: مسجد باید مرجع و مأمن باشد.

وی با بیان اینکه مسجد پایگاهی جهانی است و اثر گذاری جهانی دارد، بیان داشت: باید شناخت درست از مساجد داشته باشیم چراکه نبود شناخت درست از مسجد نشان دهنده این واقعیت است که خدا را به خوبی نشناخته ایم.

معاون پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: در راستای مسجدشناسی، ارتباط با مسجد و داشتن باور مسجدی ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه تراز اسلامی شدن مساجد بستر اسلامی شدن دولت و نظام است، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر مسجد به تراز اسلامی خود برسد، فرد و جامعه به تراز اسلامی خود نزدیک می شود.

جعفری با تأکید بر اینکه فعالان مساجد باید در جهت رسیدن به تراز اسلامی مساجد گام بردارند، اظهار  داشت: برای خدمت به مردم باید مساجد ما تراز اسلامی شوند تا مصلحت شخصی بر خدمت به مردم پیشی نگیرد.

مسجد میزان سنجش تقوا است

معاون پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور مسجد را میزان سنجش تقوا دانست و افزود: اگر با مسجد ارتباط نداشته باشیم شناختی درست از تقوا نداریم، برای سنجش خویش باید ببینیم چقدر برای مساجد کار کرده ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز جامعه گرفتار تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد، بیان داشت: مسجد بهترین سنگر و پناهگاه برای مقابله انحرافهای اصلی فرهنگ غربی است.

جعفری تصریح کرد: در جبهه جنگ نرم امروز باید احساس نیاز به مسجد توسط  فعالان حوزه مسجد، مسجد باوران، مسجد یاوران، مسجد شناسان و کسانی که معرفت و بینش مسجدی دارند در جامعه ایجاد شود./9459/202/ب2

ارسال نظرات