۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۷۲۰۶۸
مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی:

تلاش برای اصلاح و برگرداندن بزهکاران به زندگی سالم، وظیفه همگانی است

مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی گفت: هر کسی امکان اشتباه و خطا دارد و زندانیان اعضای این جامعه هستند، پس همه باید برای اصلاح و برگرداندن آنها به آغوش جامعه و خانواده ها تلاش کنند.
سبک زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، توکل حیدری، مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندانهای این استان، اظهار داشت: نعمت آزادی بهترین نعمت الهی به انسانها است، در زندانها اگر بهترین امکانات هم فراهم شود همین که امکانش نیست تا هر جا که دوست داشته برود و هر چه خواست از آن استفاده کند، برای تنبیه افراد کافی است.

وی با بیان اینکه نعمت سلامت و امنیت دو نعمت بزرگی است که بر کلام امام علی(ع) قدر دانسته نمی شوند، افزود: آزادی هم همینطور است و تا وقتی از کسی سلب نشود متوجه ارزش و اهمیت این نعمت بزرگ نیست.

مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی گفت: کارکنان زندانها هر اندازه تلاش کرده، امین و خدمتگزار زندانیان باشند باز جای آزادی را پر نمی کند، پس بهتر است افراد پیش از گرفتاری این نعمت را قدر بدانند.

وی تصریح کرد: همه زندانیان افراد دزد، کلاهبردار و خلافکار نیستند، هستند کسانی که به خاطر خطا و اشتباهی دچار لغزش و آسیبهای اجتماعی شده و در این محیط جمع و گرفتار شده اند.

حیدری خاطرنشان کرد: باید برای اصلاح این جمعیت تلاش کرد و مهم این است و گرنه جمع کردن عده ای در محیطی و هزینه کردن برای آنان بدون توجه به تربیت بی فایده است.

وی گفت: حوزه های علمیه، تبلیغات اسلامی و همه نهادهای فرهنگی باید جمع شده و با هم برای اصلاح زندانیان تلاش کنند تا افراد پس از آزادی زندگی سالمی را تجربه کنند.

مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: هر کسی امکان اشتباه و خطا دارد و زندانیان اعضای این جامعه هستند و همه باید برای اصلاح و برگرداندن آنها به آغوش جامعه و خانواده ها تلاش کنند.

وی با تقدیر از فعالیت های مدیرکل سابق امور زندانهای آذربایجان غربی، گفت: آقای جلیلی در طول مدت خدمت خوش درخشیده و در مدیریت امور زندانها همکاری خوبی با دستگاه قضایی داشت و باید از تجارب مدیران ارشد نظام استفاده کرد.

حیدری با تبریک به مدیرکل جدید امور زندانهای آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: آقای بنی هاشمی در استانهای دیگر سابقه مدیریت داشته و توانمندی های لازم را برای قبول این پست دارد./936/203/ب2

ارسال نظرات