۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۷۲۰۸۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

انسجام فکری و عملی متولیان امور قرآنی ضروری است

حجت الاسلام حسینی با بیان این که انسجام فکری و عملی متولیان امور قرآنی ضروری است، گفت: اگر سواد قرآنی جامعه پایین باشد؛ فهم دقیقی از مفاهیم آیات الهی نخواهند داشت و اینجاست که انحراف آغاز می شود.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار با هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان با تأکید بر ترویج آموزه‌ها و ارزش های قرآنی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی، اظهار داشت: زندگی توأم با آموزه های قرآنی سعادتمند است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز و مؤسسات مختلف و متعدد قرآنی در سراسر استان، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی در سطح وسیع باید با مشارکت و برون سپاری دستگاه های دولتی صورت گرفته و از سوی مؤسسات قرآنی فعال و دارای امکانات اجرایی شود؛ در حقیقت مردم خود بهترین مجریان فعالیت های قرآنی شناخته می شوند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که فعالیت مختصصان علوم قرآنی در بحث‌های آموزش، ترویح و تبلیغ مبانی کلام الله وحی ضرورتی بیش از گذشته دارد، گفت: دشمنان با شبهه‌افکنی نسبت به مفاهیم قرآنی به دنبال دوری نسل جوان جامعه از معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

وی خواستار انسجام فکری و عملی متولیان امور قرآنی در استان شد و افزود: لازمه فعالیت تخصصی در حوزه علوم و معارف قرآنی؛ تقسیم کار است که بایستی با اتحاد و همدلی دستگاه های متولی در امور قرآنی، بتوانیم با شیوه‌های نوین و به‌روز در جهت گسترش شعائر اسلامی و معارف الهی گام برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خواستار فعالیت هدفمند و آینده‌نگر مؤسسات قرآنی شد و تصریح کرد: بایستی به سمت تربیت نسل قرآنی در منطقه گام برداریم، اگر سواد قرآنی جامعه پایین باشد؛ فهم دقیقی از مفاهیم آیات الهی نخواهند داشت و اینجاست که انحراف آغاز می شود.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر مردمی بودن فعالیت های قرآنی، گفت: اگر مردم خود در امور فرهنگی و قرآنی مشارکت داشته باشند، به یقین نتایج مطلوب‎تری حاصل خواهد شد، چنانکه از دیرباز مساجد و هیأت های حسینی به همت خود مردم بنا نهاده شده و اداره می شوند.

وی با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی بر روند فعالیت مؤسسات قرآنی در آذربایجان شرقی نظارت و ارزیابی های لازم را انجام می دهد، افزود: ببایستی با شناخت ضرورت‌های زمان و آگاهی از مواضع دشمنان نظام؛ لازمه مقابله با توطئه های دشمنان و فعالیت هدفمند است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات