۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۷۲۱۲۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

بررسی آخرین وضعیت موقوفات شهرستان سراب، اعزام کاروان مهر درخشان به مقصد مشهدمقدس و تجمع دانشگاهیان تبریز در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام عزالدین تقی‌زاده، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سراب با تاکید بر اهمیت سنددار کردن موقوفات، اظهار داشت: نشست تخصصی ثبتی املاک اوقافی با حضور روسای ادارات اوقاف و امور خیریه، ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی، جهادکشاورزی شهرستان سراب و... در این شهرستان تشکیل شد.

وی با اشاره به تاکید مدیرکل اوقاف در جهت اخذ سند برای موقوفات، خاطرنشان کرد: سنددار کردن موقوفات تاثیر و نقش بسیار مهمی در فرآیند احیای موقوفات دارد، از این رو ما نیز تمام توان خود را به کار بسته‌ایم تا در این راستا به نحو احسن به وظایف خود عمل کنیم.

گفتنی است، برگزاری جلسه مشترک اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سراب با بخشداران و دهیاران این شهرستان به منظور تبیین فرهنگ وقف با رویکرد "بررسی مسائل و مشکلات موقوفات شهرهاو روستاها" نیز از دیگر جلسات اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در راستای احیای فرهنگ غنی وقف بوده است.

کاروان مهر درخشان راهی حرم امام رضا می شود
محمدعلی ریحانی خواه، معاون اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه عاشورا، گفت: کاروان مهر درخشان به استعداد 2250 نفر به همت معاونت اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه عاشورا در قالب 60 اتوبوس، فردا راهی حرم امام رضا(ع) می شوند.

وی ادامه داد: همه افراد اعزامی بالای 40 سال دارند و تاکنون به زیارت امام هشتم مشرف نشده اند که این حرکت در راستای بهره مندی آن ها از این سفر زیارتی است. این افراد چهار روز و سه شب اقامت خواهند داشت، بسیجیان حوزه ها، نواحی و پایگاه های سراسر استان با مراجعه به مناطق محروم، افرادی را ثبت نام کردند که تاکنون نتوانستند برای زیارت امام رضا(ع)، به مشهد مقدس راهی شوند.

ریحانی خواه با تأکید به اینکه در همه اتوبوس ها روحانی حضور خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برای بهره مندی بیشتر از این سفر زیارتی و معنوی، برنامه های متعدد فرهنگی در طول مسیر و خود مقصد در نظر گرفته شده است که با استفاده از ظرفیت سخنرانان برجسته استانی و روحانیون اجرایی خواهد شد.

خیانت حکام ال‌سعود کمتر از جنایات رژیم صهیونیستی نیست 
تجمع حمایت اساتید و دانشگاهیان دانشگاه تبریز از جبهه مقاومت اسلامی و مردم سوریه امروز با حضور هیأت رییسه این مرکز آموزش عالی و مسؤوان نهاد رهبری همزمان با بدرقه کاروان کمک‌های بشردوستانه در محوطه دانشگاه تبریز برگزار شد.

سرهنگ عباسقلی احمد‌زاده، مسؤول قرارگاه انصار سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی در این اجتماع با تأکید بر این‌که جبهه مقاومت اسلامی تمام نقشه‌های شوم استکبار جهانی را با شکست مواجه کرده است، اظهار داشت: سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به جنایات شبوخ مرتجع عربی منطقه مایه شرمساری است.

وی با اشاره به این‌که داعش و دیگر گروهک های تروریستی در عراق و سوریه مورد حمایت مستقیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت سعودی هستند، گفت: خیانتی که حکام ال‌سعود نسبت به ملت مسلمان منطقه روا داشته اند، کمتر از جنایات رژیم صهیونیستی در طول سالیان متمادی نبوده است.

احمدزاده با قدردانی تجمع دانشگاهیان در محکومیت جنایات آل‌سعود در منطقه و ارسال کمک های بشردوستانه به مردم ستمدیده و مظلوم سوریه خاطرنشان کرد: دانشگاهیان همیشه و در همه حال در این گونه مسایل پیش رونده و نیز پیش برنده سایر اقشار مردم بودنده‌اند.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی اظهار داشت: این مراسم به منظور تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازی برای کمک به مظلومان جهان و به ویژه برای کمک و حمایت مادی و معنوی از جبهه مقاومت اسلامی و مردم ستمدیده سوریه برگزار شده است.

وی با تأکید بر اینکه قشر نخبه و جامعه دانشگاهی با این نوع حرکت‌ها می‌خواهد نشان دهد که همگام و هم صدا و حامی مردم ستمدیده در هر کجای جهان است، تصریح کرد: در آموزه‌های دینی ما مسلمانان نیز بر این امر تاکید شده که هر جا مظلومی به کمک احتیاج داشته باشد، باید در حد توان کمک کرد.

پورمحمدی با اشاره به این‌که مردم مظلوم سوریه در دوران هشت سال دفاع مقدس حامی و پشتیبان ملت ایران بوده‌اند، گفت: این مراسم که از سوی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان شرقی و بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز برگزار می شود، تأکیدی دوباره بر تقویت جبهه مقاومت اسلامی است.

جشنواره پانزدهم رضوی در آذربایجان شرقی برگزار می شود
جشنواره پانزدهم رضوی با هدف توسعه مفاهیم دینی و ترویج فرهنگ رضوی در میان کودکان و نوجوانان برگزار می ‌شود که بر اساس این فراخوان، این جشنواره برای مخاطبان بزرگسال شامل مربیان فرهنگی، هنری و ادبی، معلمان، اولیای تربیتی، دانشجویان و کودکان و نوجوانان شامل اعضای مراکز فرهنگی هنری، کتابخانه‌ های سیار و پستی و دانش ‌آموزان برگزار خواهد شد.

جشنواره پانزدهم رضوی شامل بخش ‌های فرهنگی نشریه‌ نگاری، کتاب ‌سازی و کاردستی ویژه‌ کودک و نوجوان، قصه‌ گویی ویژه‌ بزرگسال، ادبی ویژه کودک و نوجوان، داستان ‌نویسی ویژه کودک و نوجوان و بزرگسال و سرود و پویانمایی ویژه کودک و نوجوان است.

موضوع «سرود» و «پویانمایی» جایگزین «خوشنویسی» و «نقاشی» شده و «کتاب ‌سازی» اضافه و «معرفی شخصیت» نیز در این دوره حذف شده و «امام رضا(علیه‌السلام)» و «حکمت، متانت و سخاوت» (از سیره اخلاقی امام رضا(علیه‌السلام) و معارف رضوی) از محورهای موضوعی این جشنواره است.

زمان شرکت در بخش قصه ‌گویی جشنواره به پایان رسیده و برای شرکت در بخش داستان نویسی بزرگسال تا ۲۰ آبان سال جاری تعیین شده و برای دیگر بخش‌ ها نیز تا اول خرداد سال آینده مهلت تعیین شده است. پانزدهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سال آینده همزمان با دهه کرامت برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.

گفتنی است، فراخوان کامل این جشنواره از طریق پایگاه خبری کانون به نشانی اینترنتی  www.kanoonnews.ir  قابل دسترسی است./935/303/ب2

ارسال نظرات