۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۷۲۱۴۶
حجت الاسلام سقای بی ریا:

سلامت معنوی از طریق دعا محقق می شود

عضو هیأت‌علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: دعا نقش پیشران سلامت معنوی را دارد و با پوشش دادن تمام مسائل معنوی، انسان را از آسیب ها دور می کند.
سقای بی ریا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا در دومین روز از چهارمین نشست سلامت معنوی که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان رویکرد انسان ها به مقوله سلامت و درمان بیماری ها، عنوان کرد: هدف از دعا، شفا یا روحیه دادن به بیماران است اما با توجه به تعریفی که از معنویت شده باید چه کنیم تا معنویت آسیب‌ندیده و سالم بماند.

وی افزود: ارتباط انسان با خدای متعال در ابعاد بینش، گرایش و رفتار باید صورت گیرد، چرا که خداوند آفریننده است و آغاز معنویت و دین، شناخت خداوند است و سپس دومین مرحله خداشناسی دوست داشتن خداوند است.

عضو هیأت‌ علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بندگی خداوند را سومین مرحله از ارتباط انسان با خدا برشمرده و تأکید کرد: رفتار به معنای رعایت بندگی خداوند است و باید از سلامت معنوی به‌عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف دنیایی استفاده شود و حتی فکر کردن درباره معنویت مؤثر بوده و نگاه اسلام به معنویت این‌گونه است.

وی خاطرنشان کرد: در سلامت معنوی منتهی الیه خداوند است و همان گونه که در زیارت امین‌الله می‌گوییم خدایا مرا به خوشی هنگام مرگ مشتاق کن؛ معنویت باید در بالاترین درجه قرار گیرد.

حجت الاسلام سقای بی ریا، دعا را پیشران معرفت و سلامت دانسته و ابراز کرد: در بحث سلامت، سلامت پزشکی هدف نبوده و این بخش از سلامت یک ابزار برای رسیدن به خداوند است، و آن‌ کسی که خزائن آسمان و زمین دستش است، اجازه صحبت به انسان داده و قول اجابت نیز داده است، ازاین‌رو دعا پیشران معنویت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دعا تمام مسائل معنوی انسان را پوشش داده و موتور محرکه معنویت است و معنویت انسان را به‌روز می‌کند بنابراین بهترین پیش‌گیرنده، دعا است که انسان را از آسیب‌ها دور می‌کند./872/202/ب3

ارسال نظرات