۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۷۲۱۴۷
معاون فرهنگستان علوم پزشکی خواستار شد؛

آموزش سلامت معنوی سرفصل دروس آکادمیک قرار گیرد

معاون فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به اهمیت سلامت معنوی در مقوله سلامت، گفت: توجه به سلامت معنوی نیازمند برنامه ریزی صحیح درسی و آموزشی و ورود سرفصل های این موضوع مهم به دروس دانشگاهی و آکادمیک علوم پزشکی است.
فریدون عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فریدون عزیزی در چهارمین همایش ملی سلامت معنوی که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، به اشاره به اهمیت سلامت معنوی در فرآیند سلامت جامعه، عنوان کرد: امروزه 90 درصد غربی‌ها و دانشکده‌های پزشکی آمریکا دروس سلامت معنوی را وارد کرده‌اند و این در حالی است که شکوفایی این تفکر در ادیان الهی به ویژه اسلام دیده می شود.

وی افزود: سلامت معنوی باید به نحو مطلوب در دانشگاه‌ها تدریس شود و دانشجویان رشته های پزشکی، پزشکان و کادر پزشکی ما باید آموزش های لازم در این زمینه را دیده تا بتوانند در جهت ارتقای سلامت معنوی جامعه گام بردارند.

معاون فرهنگستان علوم پزشکی هم چنین تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما توجه بیشتر بر روی  ابعاد سلامت جسمی است و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای در هیچ‌یک از دانشکده‌های پزشکی در مورد سلامت معنوی نداریم.

عزیزی، با اشاره به برخی از مشکلات موجود در سیستم آموزش پزشکی در کشور، خاطرنشان کرد: اساس دانشکده‌های ایران بر اساس طب اروپایی بنیان نهاده شده است و این موضوع در جدا بودن مسأله معنویت از دانشکده‌های پزشکی مشهود است و هم چنین کمبود وقت، تلقین باورهای خود به بیمار و اولویت امور مادی در مقابل سایر ابعاد پزشکی ازجمله مشکلاتی است که در سیستم پزشکی و درمانی ما موجود است.

وی ابراز کرد: نگاه آکادمیک و بهره‌گیری از آموزش معنوی به‌عنوان درس یا دروسی در میان دروس دانشکده‌های پزشکی و سایر رشته‌های پزشکی از جانب وزارت بهداشت، و همچنین جذب دانشجو از دانشگاه هایی نظیر دانشگاه امام صادق(ع) که دانش آموختگان آن با مبانی دینی آشنایی داشته باشند می تواند در ترویج فرهنگ سلامت معنوی مؤثر باشد.

معاون فرهنگستان علوم پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: باید همه مجموعه های مرتبط با بخش سلامت معنوی، تلاش کنند تا با آموزش کادر پزشکی جامعه، سطح سلامت معنوی را ارتقا داده و از این طریق سلامت جامعه را افزایش دهیم/872/202/ب3

ارسال نظرات