۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۷۲۱۵۱
استاد حوزه علمیه:

اخلاق مداری مانع ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آرامش در زندگی مشترک با رحمت و مودت محقق می‌شود، گفت: اخلاق مداری مانع ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه است.
سبک زندگی عفیفانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیل نادری، استاد حوزه علمیه و مشاور خانواده، امروز در مراسمی که به همت هیات رزمندگان غرب استان تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) تهران برگزار شد، گفت: همه رفتار و اخلاق انسان برگرفته از سه قوه عقل، غضب و شهوت است.

وی افزود: امام علی(ع) فرمودند: اگر عقل انسان بر غضب و شهوتش غالب شود مقامش از ملائکه که عقل محض هستند بالاتر می‌رود؛ پیامبر مثل اعلای این سخن است.

حجت الاسلام نادری بیان داشت: اگر در جامعه‌ای عقلگرایی حاکم باشد مردم آن جامعه کمتر به صفات و رفتارهای حیوانی گرایش پیدا می‌کنند اگر امروز در برخی از کشورها ما شاهد رفتارهای ناپسند مانند راهپیمایی عریان در خیابان هستیم به سبب آن است که شهوت آنان بر عقلشان غالب شده است.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: اخلاق مداری مانع ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه است. رهبر معظم انقلاب امر فرمودند که اخلاق مداری را در جامعه گسترش دهید.

وی با بیان اینکه امروز آمار اخلاق مداری در جامعه کمرنگ شده است، ابراز کرد: مودت و رحمت سبب آرامش زندگی مشترک افراد می‌شود امام علی(ع) به فرزندش محمد حنفیه توصیه فرمودند که در همه حالات با همسر خود مدارا کن و با لحن زیبا با او سخن بگو؛ تبعیت از سیره نبوی بهترین الگو برای استحکام زندگی مشترک افراد در جامعه است.

حجت الاسلام نادری با تاکید به اینکه امروز باید جوانان با سبک زندگی اسلامی آشنا شوند، گفت: خشم و غضب زندگی مشترک را نابود و رحم به یکدیگر سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود خداوند در قرآن کریم انسانها را به رحم به یکدیگر دعوت می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم زوجین را لباس یکدیگر معرفی می‌کند، عنوان کرد: در زندگی مشترک همسر باید مهمتر از دیگران برای انسان باشد.

وی با اشاره به نیازهای مردان و زنان در زندگی مشترک، اظهار داشت: اقتدار، مسائل جنسی، عاطفه، تحسین و تعریف از مهمترین نیازهای مردان و مسأله عاطفی، توجه، امنیت، اکرام و احترام نیز از نیازهای مهم بانوان در زندگی مشترک به شمار می‌رود که اگر زوجین به رفع این نیازها دقت کنند دوام زندگی مشترک آنان قطعی خواهد بود./202/813/ب1

ارسال نظرات