۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۷۲۲۲۱

چند خبر کوتاه از استان ایلام

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: مردم ایلام بمباران‌‌های دشمنان بعثی را تحمل کردند، جوانان این مرز و بوم در حالی که شهرهای آنان زیر شدیدترین بمباران‌ها بود هیچ وقت جبهه‌های کردستان و جنوب غرب و استان ایلام را فراموش نکردند.
ایلام

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امشب در یادواره شهیدان چوار و یادواره شهدای میمک اظهار داشت: ایلام در دوران دفاع مقدس راست قامت در برابر دشمنان ایستاد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مردم ایلام بمباران‌‌های دشمنان بعثی را تحمل کردند، جوانان این مرز و بوم در حالی که شهرهای آنان زیر شدیدترین بمباران‌ها بود هیچ وقت جبهه‌های کردستان و جنوب غرب و استان ایلام را فراموش نکردند.

وی ادامه داد: لشکر همیشه پیروز امیرالمومنین(ع) متشکل از پاسداران و بسیجیان در شاخ شمیران و عملیات بیت‌المقدس و ... شهید دادند، مردم ایلام در عملیات بزرگ فتح‌المبین حضور گسترده داشتند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: مردم استان ایلام همه سختی‌ها را به جان خریدند اما در برابر دشمن کوچکترین ضعفی نشان ندادند و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب مردم ایلام مرزداران دلاور و شجاعی هستند.

جت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: یاد و خاطره 186 شهید دیار مقدس را گرامی داشته و در آستانه سالگرد 19 دیماه عملیات غرور آفرین ضربت ذوالفقار و آزادسازی میمک را گرامی می‌داریم، نقش عشایر غیور در فتح میمک از جمله ایل بزرگ خزل، ارکوازی، بولی کاملا مشخص است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نخستین عملیات آفندی پس از هجمه نظامی عراق علیه میهن اسلامی، عملیات میمک بود، خیلی از اراضی جنوب، غرب کشور و .. در اشغال عراق بود این عملیات غرورآفرین میمک فتح بابی برای عملیات‌های زنجیره‌ای در دوران دفاع مقدس شد.

وی ادامه داد: این مهم از افتخارات استان ایلام است که نخستین عملیات تهاجمی و کوبنده علیه صدامیان شکل گرفت و شکست بزرگی به دشمنان داد و همواره نام ایلام در اذهان باقی خواهد ماند.

واقعه زمین چمن چوار باید در تقویم کشور ثبت شود

محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، امشب در یادواره شهدای میمک و 186 شهید شهر چوار اظهار داشت: مردم استان ایلام در آغاز نهضت امام خمینی همراه امام بودند و با وجود ارتباطات محدود این مردم به پا خواستند.

استاندار ایلام گفت: مردم ایلام در همان دوران مبارزه خود را با رژیم ستم‌شاهی آغاز کردند و در دوران اول انقلاب در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انقلاب نظام نیز پیشگام و پیش قدم بودند.

وی ادامه داد: مردم ایلام همراه با سپاه و بسیج در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی شهید دادند و عشایر استان ایلام از فکه تا سومار قبل از ورود سپاه و ارتش از مرزهای استان ایلام  صیانت کردند.

این مسؤول اضافه کرد: مردم ایلام مرز 430 کیلومتری را صیانت کردند و اجازه کوچکترین تحرک را از دشمن سلب کردند و دشمن با کینه گرفتن از این مردم تمام عداوت خود را با ملت ایران و مردم ایلام به کار گرفت و نمونه این عداوت بمباران زمین فوتبال چوار در سال 65 است.

مروارید تصریح کرد: این رویداد نشان‌دهنده این است که مردم استان همراه همراه با دفاع از مرزها در حال زندگی روزمره و عادی خود هم بودند و به ورزش هم می‌پرداختند، و این کینه دشمن سبب شد که واقعه زمین فوتبال چوار روی دهند.

استاندار ایلام گفت: امیدواریم این روز تاریخی در تقویم به عنوان روز ورزش و صلح ثبت شود.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین فتح میمک ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مردم و عشایر منطقه از جمله ایل خزل و ارکوازی  در بازپسگیری ارتفاعات میمک از جان خود مایه گذاشتند.

ایلام یکی از استان‌های فعال در حوزه ترویج ازدواج آسان است

بهروز حیدرزاده مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام، ظهر امروز در نشست هم اندیشی با رؤسای ادارات شهرستان‌ها و دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان فعال در حوزه ازدواج و خانواده که در محل سالن جلسات فرهنگسرای جوان برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه ازدواج در استان ایلام موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: ایلام یکی از استان‌های فعال در حوزه ترویج ازدواج بوده که با کمترین حمایت‌ها با توجه به محدودیت‌های منابع اقتصادی وجود داشته کارها و اقدامات بسیار بزرگی انجام داده که قابل تقدیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: در حوزه ازدواج برنامه‌های بسیار خوبی در سطح استان ایلام شکل گرفته است که می‌توان در راستای کاهش طلاق در استان از آنها نام برد، طلاق یکی از دغدغه‌ها و معضلات و مشکلات هر منطقه است که خوشبختانه در این خصوص ما به عنوان آخرین استان در خصوص کاهش طلاق محسوب می‌شویم و این نوید بخش برای استان است.

این مسؤول اضافه کرد: از جمله کارهای بسیار خوبی که در حوزه جوانان در استان شکل گرفته برگزاری جلسات ساماندهی امور جوانان در استان و هم در شهرستان‌ها است که این مهم قابل تقدیر بوده و طی سال جاری نسبت به سال گذشته توفیقاتی حاصل شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته اعتباراتی در خصوص وام‌های ازدواجی به استان اختصاص یافت که از سه میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش یافته و این مهم با پیگیری‌های انجام شده محقق شده است.

حیدرزاده تصریح کرد: افزایش این وام‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات جوانان در این حوزه مرتفع شد و حدود بیش از یک میلیارد اعتبار در 6 ماهه اول امسال در این راستا پرداخت شده است و با پیگیری‌هایی که از سوی دبیر این ستاد انجام شد بسیاری از بانک‌ها تا صددرصد این وام‌ها را پرداخت کردند./303/879/ب1

ارسال نظرات