۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۴۷۲۲۲۳
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

آیت الله شرعی در خدمت به اسلام و انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکرد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله شرعی شخصیتی منحصر به فرد، ذوابعاد، پرانرژی و خستگی ناپذیر بود، گفت: ایشان در انجام تکالیف و خدمت به انقلاب و اسلام از هیچ تلاشی دریغ نمی کرد.
مراسم بزرگداشت آیت الله شرعی در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری پنج شنبه شب در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شرعی که با حضور مراجع و علما در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، با بیان این که اندازه و منزلت انسان به کار و تلاش است، گفت: امام علی(ع) در سختی فرمودند که جایگاه انسان به اندازه همت آن است.

وی افزود: در برخی تعابیر همه آمده که وزن و اندازه هر انسانی به اندازه معرفت او است، انسان باید بداند که تمام خیر دنیا و آخرت در کلمه تقوا جمع شده است؛ انسان باید توجه داشته باشد که فانی است، چقدر انسان ها آمدند و رفتند و فراموش شدند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که کسی که تقوای الهی پیشه کند فراموش نخواهد شد، اظهار داشت: انسان ها می توانند کاری کنند که فراموش نشوند و نمیرند، این مسأله با خدمت به مردم و تقوا پیشه کردن حاصل می شود.

وی ادامه داد: آیت الله شرعی عالمی بزرگ بود که علم، تلاش، خدمت، تقوا و اخلاص از ویژگی های ایشان است، این عالم بزرگ در خدمت به حوزه های علمیه و همچنین انقلاب اسلامی همواره پیش قدم بود و مرکزی همانند حوزه علمیه خواهران را راه اندازی کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله شرعی شخصیتی منحصر به فرد، ذوابعاد، پرانرژی و خستگی ناپذیر بود، ابراز داشت: ایشان در انجام تکالیف و خدمت به انقلاب و اسلام از هیچ تلاشی دریغ نمی کرد، این عالم وارسته عاری از هرگونه ریا بودو چهره ای انقلابی به شمار می رفت که خدمات بسیاری ارائه کرد.

وی عنوان کرد: آیت الله شرعی در نهضت حضرت امام و انقلاب اسلامی از شخصیت های مؤثر و فعال بود و شکنجه ها در این مسیر تحمل کرد، در مسیر انجام وظیفه و کمک به انقلاب هیچ چیز نمی توانست جلوی ایشان را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری خاطرنشان کرد: در قم و سراسر کشور هر جا که کار و بنیان خیری بود آیت الله شرعی حضور داشت و از پیشقدمان خیررسانی به مردم بود، قله خدمات ایشان تأسیس حوزه خواهران است که خدمت بزرگی به جامعه محسوب می شود، رهبر معظم انقلاب نیز در پیام تسلیت خود از ایشان تجلیل کردند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات