۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۷۲۲۳۱
استاد حوزه و دانشگاه:

تبری و تولی سبب شناخت شأن مزور می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زائر باید نسبت به دوستان و دشمنان مزور تبری و تولی داشته باشد، گفت: تبری و تولی در شناخت شان و کمالات مزور میسر می‌شود.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه، پنجشنبه شب در کلاس تفسیر زیارت جامعه کبیره با اشاره به زیارت نامه‌هایی که در زیارتگاه‌ها قرائت می‌شود، گفت: زیارت زائر با مزور صورتهای متفاوتی دارد.

وی افزود: نخستین تفاوت در زیارت به معرفت و نیازهای زائر بر می‌گردد و دیگر اینکه قرائت زیارت نامه توام با تدبر نوع زیارت را متفاوت می‌کند.

شجاعی با تاکید به اینکه زائر باید نسبت به دوستان و دشمنان مزور تبری و تولی داشته باشد، بیان داشت: این معرفت برخاسته از شناخت شان و کمالات مزور است و زائر زمانی که زیارت نامه قرائت می‌کند به این مهم اقرار دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زیارت نامه‌ها دریایی از معرفت است که در راستای شناخت منزلت حضرات معصومین(ع) ذکر می‌شود، گفت: زائر زمانی که زیارت نامه را قرائت می‌کند به شان مزور در نزد خدا اقرار کرده و شفاعت و معرفت را از آنان درخواست می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در زیارت نامه شیوه ارتباط با معصوم بیان می‌شود، اضافه کرد: زیارت نامه راهنمایی برای رسیدن به معرفت حقیقی است و نوع سبک زندگی انسانها را مشخص می‌کند.

شجاعی با بیان اینکه نوع زیارت نامه‌ها به فردی و یا جمعی تقسیم می‌شود، ابراز کرد: قرائت زیارت جامعه نیاز به ظرفیت و معرفت دارد زیرا زائر در قرائت زیارت جامعه همه ائمه معصومین را خطاب قرار می‌دهند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه سخن گفتن با عالم نیاز به آداب خاص دارد اما سخن گفتن با خداوند و ائمه معصومین در هر شرایط و به هر صورت ایرادی وارد نیست، خاطر نشان کرد: انسان می‌تواند در زمان و مکانهای متفاوت با ائمه معصومین سخن بگوید و ارتباط برقرار کند./202/813/ب1

ارسال نظرات