۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۷۲۲۴۵
ریاحی:

جشنواره عمار انقلابی در فیلمسازی بود

ریاحی گفت: جشنواره عمار توانست بار زمین مانده انقلاب در حوزه سینما را برداشته و اگر همین طور پیش برود، به یک جریان فیلم سازی مطلوب نظام و انقلاب تبدیل خواهد شد.
  جشنواره مردمی عمار

سجاد ریاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، اظهار کرد: سال 88 و جریان فتنه، تلنگری به نیروهای انقلابی زد و مشخص کرد که کار فرهنگی انقلاب زمین مانده و نیازمند یک کار جدید و جدی با ویژگی ها و مشخصه های انقلاب است.

وی افزود: تا قبل از راه اندازی جشنواره مردمی فیلم عمار، فضای سینمایی، داستانی و مستند کشور ما به نوعی بود که آثار انقلابی تولید شده بایکوت می شدند و کسی که کار انقلابی و ارزشی انجام می داد دیده نمی شد.

کارگردان فیلم مستند« هدایت الله» تصریح کرد: فضای آن زمان به شکلی بود که یکی از دوستان می گفت اگر یک موضوع انقلابی و ارزشی در دستور کار ساخت قرار می گرفت، کارگردان و آن اثر را حذف می کردند و اجازه فعالیت در این عرصه وجود نداشت تا اینکه جشنواره عمار توانست این ساختار را بشکند.

وی، با اشاره به ظرفیت بالای جشنواره عمار در تبیین گفتمان انقلاب در فضای هنر و سینما، خاطرنشان کرد: این جشنواره توانست افراد جدیدی را وارد کار کند، افرادی که دغدغه کار و فعالیت در بخش هنری در حوزه گفتمانی انقلاب را داشتند و این موضوع توانست رویش های خوبی را نصیب جبهه فرهنگی انقلاب سازد.

این مستندساز، افزود: شاید یکی دو سال اول، آثار این جشنواره از کیفیت و سطح فنی خوبی برخوردار نبودند اما هرچه جلوتر آمده ایم، آثار بسیار خوبی به این جشنواره عرضه شده است که نشان دهنده روند رو به رشد این جشنواره مردمی است.

وی در پایان ابراز کرد: اگر جشنواره مردمی فیلم عمار، همین روندی که دارد را در پیش بگیرد، می تواند موازی جشنواره فجر و در طرازی بالاتر از آن قرار گیرد و یک جریان فیلم سازی را به سمت و سویی که مطلوب نظام و انقلاب است به وجود آورد./872/302/ب3

ارسال نظرات