۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۷۲۲۴۹
ساخت مستند تحلیلی و تاریخی؛

بنی صدر در «پایان غرور»

«پایان غرور» نام مستندی سیاسی است که به بررسی زندگی ابوالحسن بنی صدر، به شیوه تاریخی تحلیلی می پردازد.
پایان غرور

محمدمهدی خالقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پیرامون مستند«پایان غرور» گفت: در این مستند، به بررسی زندگی نامه ابوالحسن بنی صدر اولین رییس جمهور انقلاب اسلامی به شیوه تحلیلی- تاریخی پرداخته و تلاش کرده ام، بتوانم بخشی از تاریخ معاصر خود را به صورت مستند و با گفتن حرف جدیدی برای مخاطب خود، بیان کنم.

وی افزود: با توجه به تمرکزی که در این اثر روی تاریخ معاصر داشته ام، تلاش شده که مخاطب را استفاده از مستندات موجود، با خود همراه کرده تا او نیز تحولات را درک کرده و به نوعی به منشأ برخی از اتفاقات امروز نیز برسد.

کارگردان«پسرم»  هم چنین تأکید کرد: به دلیل مشکلات ساخت فیلم هایی با سوژه های تاریخی، فرآیند ساخت این مستند طولانی شد چرا که به دست آوردن و  استفاده از آرشیو مرتبط با این پروژه ها سخت و زمان بر است.

وی افزود: علاوه بر استفاده از بحث آرشیوها، مصاحباتی نیز با فعالان آن دوران ترتیب دادیم و توانستیم موضوعات مهم و کاربردی از آن استخراج کرده و در کنار روایات و اسناد آرشیوی، موضوعات جذابی را در کنار هم قرار دهیم تا مخاطبین از آن ها نهایت استفاده را برده و بتوانند به درک صحیح از فضای آن زمان دست یابند.

گفتنی است، مستند«پایان غرور»، ساخته محمدمهدی خالقی، مستندی سیاسی است که زندگی بنی صدر اولین رییس جمهور انقلاب اسلامی را روایت می‌کند و با شیوه ای تحلیلی تاریخی سعی نموده است تا مخاطب را با اتفاقات آن دوران آشنا سازد./872/د101/س

ارسال نظرات