۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۷۲۲۵۰
آیت الله مهدوی:

برخی مسؤولان در بحث حجاب مشمول نفوذ دشمن شده اند

آیت الله مهدوی مسأله حجاب را مهم ترین بحث امروز کشور دانست و گفت: مسؤولانی که با ترویج حجاب مخالفت می کنند خودشان مشمول نفوذ دشمن شده اند، برای اثبات حجاب لازم نیست آیه قرآن بیاوریم، حجاب در همه ادیان و در تاریخ کشور ما به پیش از اسلام برمی گردد، اسلام مؤسس حجاب نیست، بلکه مؤکد حجاب است.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه حجاب و عفاف در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان، گفت: بحث حجاب از ضروری ترین مسائل جامعه ما است و مهمترین بحث روز جامعه ما بحث عفاف و حیا است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی کسی حجابش را رعایت نمی کند خسارات فراوانی وارد کرده و فکر افراد را آلوده می کند، آسیبهای فراوانی در جامعه هست و زندانها نشاندهنده این است، اما خسارات بدحجابی از همه آسیبهای دیگر بسیار بیشتر است، خارجیها تنها ایرادی که به ما می گیرند وضعیت حجاب است.

وی افزود: مسؤولانی که با ترویج حجاب مخالفت می کنند خودشان مشمول نفوذ دشمن شده اند و اگر وضعیت حجاب خانواده های آنها را ببینید می فهمید که وضع خوبی ندارند، برخی مسؤولان می گویند موضوعات بسیار مهمتری از حجاب در جامعه داریم و بحث حجاب را عوض می کنند و نمی خواهند در مورد آن حتی صحبت کنند.

آیت الله مهدوی اظهار داشت: بسیاری افراد شاخص و مشهور هستند که حاضر نیستند یک بار درباره حجاب و عفاف سخنرانی کنند، در دولت سازندگی حجاب رها شد و نخستین بار مسؤولان گفتند که نیازی به چادر در حفظ حجاب نیست و امروز به اینجا رسیده ایم که نباید اینگونه باشد.

نماینده مجلس خبرگان تصریح کرد: متأسفانه تأثیر فعالیتها در افزایش عفاف در جامعه کم شد، ما در بنیاد المهدی(عج) دنبال آسیب شناسی برای کم شدن میل دختران در استفاده از چادر بودیم و سؤالات دقیقی را طراحی کردیم و در دبیرستانهای دخترانه نقاط مختلف شهر توزیع کردیم و بر اساس آنها وارد کار فرهنگی شدیم.

وی افزود: یک نکته این است که دختر باید از اول ابتدایی چادر سر کند، نباید اجازه بدهیم تا به کلاس سوم برود، وقتی حیای دختر در اول ابتدایی ریخته شد دیگر بر نمی گردد، حدود 7 سال پیش خواستیم چادری های اول ابتدایی را تشویق کنیم، آمار 1110 نفر چادری در سطح شهر اصفهان را دادند، در سال بعد 7 هزار نفر چادری داشتیم.

آیت الله مهدوی بیان داشت: ما باید روی حیا کار کنیم و فقط رفتار افراد را نبینیم، روحیه حیا بسیار مهم است که باید از اول ابتدایی باشد و تنها رفتار مهم نیست، برخی می گویند بچه اول ابتدایی که رفتار بی حیایی ندارد، باید بگوییم که روحیه و جرأت او در نداشتن چادر مهم است و آینده او را می سازد، حجاب تنها دستور دین اسلام نیست، بلکه برخاسته از فطرت انسان است.

باید حجاب را از منظر عقلی و روانشناسی اثبات کنیم/ اسلام مؤسس حجاب نیست بلکه مؤکد آن است

نماینده مجلس خبرگان اظهار داشت: 11 آیه قرآن درباره حجاب داریم، اما اسلام مؤسس حجاب نیست، بلکه مؤکد حجاب است، ما نباید حجاب را با آیات قرآن ثابت کنیم، مسیحیان و یهودیان قبل از اسلام حجاب داشته اند، از دوره ساسانیان خانمی که جسدش مربوط به 3 هزار سال پیش کشف شد، حجاب داشته است.

وی در ادامه بیان داشت: زیبایی در زن وجود دارد که در مرد نیست و مورد دستبرد بیشتری است پس باید حفظ شود، دلیل اینکه در آثار کنده کاری و نقاشیهای هخامنشیان تصویر زنها دیده نمی شود به دلیل همین فطرت است، حجاب هویت ما است و باید آن را حفظ کنیم، یهودیان مدینه هم باحجاب بودند.

آیت الله مهدوی ابراز داشت: باید حجاب را از منظر عقلی و روانشناسی اثبات کنیم، باید افراد بی حجاب را جذب کنیم و تنها افراد مذهبی را در همایشها نیاوریم، بابد تلاش قوی داشته باشیم که دلایل عقلی حجاب را بررسی کنیم، چادر مشکی را با دلیل بیاوریم، 8 دلی عقلی و 12 دلیل روانشناسی برای استفاده از چادر مشکی وجود دارد که بارها در سخنرانیها و برنامه ها گفته ام و کسی تاکنون نتوانسته خدشه ای به آنها وارد کند و تنها مسخره می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آیه قرآن درباره حجاب در سوره احزاب هم بلافاصله دلیل عقلی آن را ذکر می کند و تحکم نمی کند، می فرماید جلباب را به خودتان نزدیک کنید تا به عنوان عفیفه شناخته شوید و مورد اهانت قرار نگیرید، امسال کرسیهای آزاداندیشی برای هم 8 دلیل عقلی گذاشتیم که استقبال نسبتاً خوبی هم شد و 5 کرسی تا کنون گذاشته ایم و 3 جلسه دیگر باقی مانده است.

وی اظهار داشت: امروز دشمن با نفوذی که کرده طرز فکر مسؤولان ما را تغییر داده است و حجاب را کم اهمیت جلوه می دهد، در سال 1314 زنان ما در مقابل اجبار به بی حجابی در مقابل رژیم پهلوی ایستادند و مقاومت کردند، متأسفانه امروز برخی مسؤولان ما تحت نفوذ دشمن قرار گرفته اند./201/869/ب1

ارسال نظرات