۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۴۷۲۳۵۵
مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب:

انتظار ظهور از بالاترین کردارهای یک شخص شیعی است

مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه انتظار ظهور از بالاترین کردارهای یک شخص شیعی است، گفت: باید این انتظار همراه با کردارهای صالحه و فراهم کردن زمینه های ظهور باشد.
حجت الاسلام سید سیف الله موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید سیف الله موسوی مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب شامگاه گذشته در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه گیلانغرب با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع)، ابراز داشت: پیروی از ائمه اطهار(ع) توفیقی بزرگ برای بندگان است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب تصریح کرد: وجود امام حسن عسکری(ع) تجمیع تمام صفات شایسته و فضایل اخلاقی بود، علم و خرد و تقوای ائمه اطهار(ع) بی نظیر بود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) در عقل، شجاعت، عصمت و تقوا سرآمد افراد زمان خویش بود و همچون دیگر ائمه و فرستادگان الهی دلسوزانه به هدایت بندگان پرداخت.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در زمان امام یازدهم، شرایط حاکم بر جامعه اسلامی بسیار ویژه بود و به دلیل جبر حاکمان زمان ایشان در زندان و محاصره نظامی زندگی می کردند و شرایط دعوت آشکار شیعیان را نداشتند.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: یکی از راه های ارتباطی امام حسن عسکری(ع) با شیعیان نگارش نامه و بیان حقایق جامعه و تبیین مسائل اعتقادی بود.

وی در ادامه اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) صراط مستقیم را در چنگ زدن به فرایض الهی دانسته و عمل به آنها را مایه سعادتمندی شیعیان توصیف می کند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب مطرح کرد: انتظار ظهور از بالاترین کردارهای یک شخص شیعی بوده و باید این انتظار همراه با کردارهای صالحه و فراهم کردن زمینه های ظهور باشد./857/203/ب2

ارسال نظرات