۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۷۲۵۰۹
همزمان با سالروز میلاد امام حسن عسگری؛

همایش «ترنم باران» ویژه نوجوانان پسر در حرم حضرت معصومه برگزار شد

رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) از برگزاری همایش « ترنم باران» با حضور نزدیک به 500 نوجوان پسر در شبستان نجمه خاتون(س) خبرداد.
همایش ترنم باران_ نوجوانان پسر همایش ترنم باران همایش ترنم باران

حجت الاسلام علی فتح الله زاده،ررییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری همایش «ترنم باران» ویژه نوجوانان پسر در آستان حضرت معصومه(س) خبرداد.

وی با اشاره به اینکه این همایش همزمان با شب ولادت امام حسن عسگری(ع) در شبستان نجمه خاتون(س) آستان حضرت معصومه(س) برگزار شده است، گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنا کردن نوجوانان پسر با ابعاد شخصیتی امام حسن عسگری(ع) بود.

رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نوجوانان پسر از این همایش استقبال خوبی به عمل آوردند افزود: نزدیک به 500 نوجوان پسر در این همایش و ویژه برنامه مناسبتی حضور داشتند.

حجت الاسلام فتح الله زاده اجرای مسابقه، اجرای برنامه سخنرانی و مولودی خوانی و اهدای بسته های فرهنگی را تنها بخشی از برنامه های اجرا شده در این همایش عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه ویژه برنامه « ترم باران» از ویژه برنامه مناسبتی آستان مقدس قم برای کودکان و نوجوانان سراسر کشور است که در مناسبت های خاص به صورت زنده از شبکه های مختلف سیما پخش می شود، ادامه داد: انتقال مفاهیم دینی به قشر کودک و نوجوان از مهم ترین دلایل پخش و اجرای این برنامه از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: سخنرانی های انجام شده در این ویژه برنامه های مناسبتی متناسب با فهم و درک گروه کودک و نوجوانان بوده و سعی شده که این سخنرانی ها به صورت خشک و یک طرفه نباشد و انجام مراسم سخنرانی در این ویژه برنامه را در بیشتر اوقات روحانیان و کارشناس برجسته حوزه روانشناسی و تعلیم و تربیت کودک و نوجوان برعهده دارند.

حجت الاسلام فتح الله زاده همچنین از ارائه برنامه های روزانه برای کودکان و نوجوانان پسر در آستان حضرت معصومه(س) خبرداد، گفت: خانواده ها برای استفاده از برنامه های این رواق می توانند به صحن امام رضا(ع) جنب درب یک مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه استقبال کودکان و نوجوانان از برنامه های رواق کودک و نوجوان بسیار خوب بوده است، تصریح کرد: نوجوان و کودک امروز تشنه معارف اهل بیت(ع) است و اگر این معارف به درستی به او منتقل شود همواره در راه کسب این معارف گام برخواهد داشت؛زیرا قلب کودک و نوجوان با ایمان و محبت به خداوند قرین بوده و این ایمان او را در مسیر بندگی خداوند هدایت می کند.

رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری ویژه برنامه های معارفی همزمان با سالروز رحلت شهادت گونه حضرت معصومه(س) در رواق کودک و نوجوان خبرداد و یادآور شد: برنامه های رواق کودک و نوجوان متناسب با شرایط زمانی بوده و هیچ محدودیتی برای پذیرش کودک و نوجوان پسر در این رواق وجود نداشته و خانواده ها صبح ها از ساعت 10 و عصرها از ساعت 16 می توانند به این رواق مراجعه کنند و تمامی خدمات ارائه شده در رواق برای کودکان و نوجوانان به صورت رایگان است./968/302/ب3

ارسال نظرات