۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۷۲۵۱۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کلیسای مریم مقدس، اجرای طرح کانون مدرسه در مدارس آذربایجان‌شرقی و همکاری روحانیان در جمع‌آوری زکات از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در حاشیه برگزاری مراسم آغاز سال نو میلادی در کلیسای مریم مقدس در تبریز، اظهار داشت: ایمان به پروردگار در سرشت انسان نهاده شده و سرسپردن به درگاه ربوبی، انسان را در صراط مستقیم قرار داده و او را به کمالات والای انسانی می آراید.

وی افزود: خداوند، فطرت پاک انسان ها را بر  عقل و معرفت و گویش باطنی آفریده تا به راحتی بتوانند حق و حقیقت را بشناسند و آن را بپذیرند؛ و به پیام رستگاری و صلح و دوستی پیامبران بزرگ الهی دل و جان بسپارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تصریح کرد: حضرت عیسی نیز مانند همه انبیاء عظام الهی مبشر سعادت و پیام‌آور صلح و عدالت و پرچمدار توحید و تکریم انسان می‌باشد و امروز بشریت بیش از همیشه به این پیام نجات‌بخش نیازمند است و نجات بشریت از بحران‌ها، نابسامانی‌ها و شعله‌های فتنه مستکبران در گرو بازگشت به همین ارزش‌هاست.

محمدپور، فرهنگ را بستر مناسبی برای تجمیع افکار و عقاید و ادیان مختلف در کنار هم عنوان کرد و گفت: انسجام ملی و همدلی و همزبانی در صورت نزدیکی اندیشه ها و تأکید بر مشترکات فرهنگی، محقق می‌شود و در این میان فرهنگ و هنر می‌تواند بهترین ابزار برای یکی کردن اندیشه‌ها و دلها باشد.

خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان نیز حضور  مدیران اجرایی استان در این آیین را بیانگر توجه خاص دولت به جامعه مسیحیان دانست و با اشاره به این که در این روز مقدس از خداوند منان، سلامتی رهبر معظم انقلاب را خواهانیم، گفت: ایشان بارها با تواضع و متانت خاص، با حضور در منازل شهدای مسیحی، خانواده‌های آنان را مورد تفقد قرار داده‌اند.

گریگور چیفتچیان اظهار کرد: زمانی که فرشتگان الهی، بشارت میلاد مسیح را دادند، ناقوس آسمان‌ها به صدا در آمد، اما امروز متاسفانه ناقوس جنگ و خشونت است که در گوشه ‌و کنار جهان طنین‌انداز شده است؛ اما علی‌رغم چنین وضعیتی، ارامنه ایران سعادتمند است که در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان ‌شرقی، به همراه سایر برادران دینی خود زندگی توام با آرامش و امنیت دارد.

طرح کانون مدرسه در مدارس آذربایجان‌شرقی اجرا می شود

هادی یوسف زاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اجرای طرح کانون مدرسه از اواسط مهرماه سال جاری در تعدادی از مراکز کانون اظهار داشت: با توجه به استقبال اولیا، معلمان و دانش ‌آموزان مدارس و نیز اعلام همکاری مسئولان آموزش و پرورش استان، مراکز فرهنگی هنری مشمول این طرح در استان افزایش پیدا می کنند.

وی گفت: طرح کانون مدرسه اقدامی مکمل در جهت شکوفایی استعدادهای دانش آموزان بوده و در این خصوص از همکاری آموزش و پرورش استان در راستای اجرای این طرح قدردانی می کنیم. اين طرح، يک تعامل دوسويه بوده و دارای برنامه مشخص و هدفمندی است كه دانش آموزان در كنار يادگيری دروس به شيوه های جديد با سبک زندگی آشنا شده و شخصيت اجتماعی آن ها رشد می كند.

يوسف زاده با اشاره به اهداف اجرای این طرح خاطرنشان کرد: طرح کانون مدرسه با هدف بهره‌مندی دانش‌آموزان مدارس از ظرفیت‌های موجود در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور اجرا می شود. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در پایان عنوان کرد: در طرح کانون و مدرسه که بر اساس آن بخشی از آموزش کودکان مدارس ابتدایی در کانون انجام می‌ شود، مطالب آموزشی توسط مربیان کانون و در حضور معلم برای دانش‌آموزان ارایه و مربیان از روش‌ آموزش غیر مستقیم مطالب درسی را در قالب فعالیت‌ های کانونی را به آنها می‌ آموزند.


انتقاد از افزایش بی رویه مالیات آذربایجان شرقی در بودجه سال آینده

مسعود پزشکیان، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث مالیات ستانی استان ها در بودجه ۹۶شاهد هستیم که افزایشی در حدود۱۳.۹درصد برای استان آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده است در حالی که متوسط کشوری در این خصوص ۹.۴درصد است.

وی با اشاره به اینکه فردا از طریق کمیسیون مربوطه این موضوع را بررسی و پیگیری خواهم کرد افزود: این افزایش وقتی از متوسط کشوری نیز بالاتر است منطقی نیست. هرگونه افزایشی در بحث مالیات باید منطبق بر کار کارشناسی باشد در غیر این صورت صنعت و اقتصاد استان را دچار مشکل خواهد کرد.

پزشکیان افزود: بعد از بررسی موضوع در کمیسیون بودجه اطلاعات و آخرین اقدامات در این خصوص را در اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد.


جمع آوری بیش از 2.3 میلیارد ریال زکات درهشترود در 9 ماه گذشته

مسلم رضائی، مدیر کمیته امداد خمینی ره هشترود از جمع آوری 2 میلیارد و 343 میلیون و 823 هزار ریال زکات نقدی و غیرنقدی در این شهرستان در 9 ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این مدت 173 میلیون و 385 هزار ریال از محل زکات واجب و 431 میلیون و 380 هزار ریال نیز از محل زکات مستحبی جمع آوری شده است.

وی گفت: 589 میلیون و 58 هزار ریال نیز از محل زکات فطره و یک میلیارد و 150 میلیون ریال نیز از محل زکات پروژه های عمرانی در این مدت جمع آوری شده است. زکات جمع آوری شده سالجاری طبق بخشنامه های ابلاغی استان برای معیشت مددجویان تحت حمایت این شهرستان در سرفصل های تعیین شده هزینه می شود.

رضایی با بیان اینکه جمع آوری زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته گفت: این نهاد به عنوان متولی احیای این فریضه الهی با همکاری روحانیان و مبلغان، اقدام به ترویج و آگاه سازی در این زمینه در سراسر شهرستان کرده است./303/935/ب1

ارسال نظرات