۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۷۲۵۸۷
استاد حوزه علمیه همدان مطرح کرد؛

لزوم هدف گذاری طلاب برای زندگی علمی

حجت الاسلام طاهری گفت: طلاب در جامعه امروز باید هدفمند زندگی کنند و اگر در زندگی هدف نداشته باشند در واقع عمر و وقت خود را تلف کرده اند و لازمه این کار ترسیم هدف در زندگی طلبگی است.
حجت الاسلام حسن طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حسن طاهری، استاد حوزه علمیه همدان شب گذشته در مراسم عمامه گذاری در حوزه علمیه مریانج با اشاره به اهمیت توجه به علم آموزی، اظهار داشت: همجمه های دشمنان علیه اسلام و نفوذ آنها ایجاب می کند که طلاب در زمینه امور دینی فعالیت عمیق تری داشته باشند.

وب در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده دقیق از زمان خاطرنشان کرد: طلاب باید برای استفاده حداکثری از زمان برنامه ریزی دقیق داشته باشند تا بتوانند از همه فرصت های به دست آمده کمال استفاده را بکنند.

استاد حوزه علمیه همدان با بیان این که زندگی و سیره امام حسن عسکری(ع) برای شیعیان به طور کامل درس و عبرت است، گفت: خفقان و فشار بر روی اهل بیت(ع) هر چه به دوران امام حسن عسکری(ع) می رسید بیشتر می شد و به این دلیل دوران امامت امام حسن عسکری(ع) بسیار پیچیده بود.

حجت الاسلام طاهری ابراز داشت: طلاب در جامعه امروز باید هدفمند زندگی کنند و اگر در زندگی هدف نداشته باشند در واقع عمر و وقت خود را تلف کرده اند و لازمه این کار ترسیم هدف درزندگی طلبگی است.

وی با اشاره به جایگاه مکر یهود در جامعه مسلمانان تصریح کرد: خداوند در سوره جمعه می فرماید کسانی که یهودی شده اید اگر ادعای دوستی خداوند را می کنید درخواست مرگ کنید و آنها انجام ندادند و این امر نشان دهنده دنیا طلبی انها است که با اسلام مقابله می کنند.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: در زمان فرعون نیز همانند دوران امام حسن عسکری(ع) کودکان را نابود می کردند و ترس از تولد منجی آنها را به این سوی کشانده بود که خداوند نیز مکر انها را با مکر خود خنثی و نابود کرد.

وی افزود: کسانی که در مسیر زندگی با خدا معامله می کنند در طی مسیر هیچ هراسی ندارند و نتیجه خدامحوری خود را می بینند و در همه حالات پیروزی و نصرت از آنان است و خداوند آنها را در انجام وظیفه یاری می کند.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به امکانات موجود در حوزه های علمیه، گفت: حوزه های علمیه با امکانات موجود باید مانند ستار درخشان در آسمان معارف الهی بدرخشند و امروز انتظارات از طلاب بسیار بالا رفته است./979/202/ب2

ارسال نظرات