۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۷۲۶۰۹
امام جمعه اسلام آباد غرب:

خداوند تنها برنامه ریز قادر و عالم به حقیقت وجودی انسان است

امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه خداوند تنها برنامه ریز قادر و عالم به حقیقت وجودی انسان است، گفت: نیازمندی های سفر و زندگی ابدی انسان در این دنیا تأمین می شود و با پایبندی به قوانین شرع می توان حرکت بی عیب و نقصی در مسیر بی نهایت تا بی نهایت داشت.
حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز حوزه علمیه اسلام آباد غرب حوزه علمیه اسلام آباد غرب حوزه علمیه اسلام آباد غرب حوزه علمیه اسلام آباد غرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب و حجت الاسلام روح الله کرمی نیا مدیر حوزه علمیه این شهرستان صبح امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه اسلام آباد غرب حضور یافتند.

حجت الاسلام محمدی پور در این جلسه اخلاق، ابراز داشت: اسلام حقیقت انسان را با همه ابعاد در نظر گرفته و با توجه به تمام جنبه های وجودی او برنامه و حکم ارائه کرده است.

امام جمعه اسلام آباد غرب تصریح کرد: این ویژگی یعنی توجه به همه جوانب و ابعاد وجودی انسان در دین اسلام منحصر به فرد بوده و در هیچ یک از مکاتب به این دقت مورد توجه قرار نگرفته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از نظر دین مبین اسلام، انسان دارای دو بُعد است و غفلت از هر بُعد و پرداختن افراطی به بُعد دیگر نیازهای انسان را برطرف نمی کند، انسانها ظرفیتی وسیع و استعدادی منحصر به فرد دارند و مسیر حرکت انسان از بی نهایت تا بی نهایت است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: طی کردن این مسیر نیازمند حساسیت ویژه ای است و به برنامه و طرحی دقیق و شناختی کامل و جامع از ابعاد وجودی انسان و جهان هستی نیاز دارد، تنها برنامه ریزی که آگاه مطلق است و توانای به ارائه کامل ترین برنامه به انسان است فقط خدای متعال است.

حجت الاسلام محمدی پور یادآور شد: عبادت و احکام عبادی سهم بزرگی در پیشرفت انسانها دارد و این احکام عبادی برای رشد بُعد روحی و تکامل جنبه معنوی انسانها ارائه شده است.

وی در ادامه افزود: دستوراتی که درباره زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی وجود دارد نیز جوابگوی نیازهای طبیعی و روابط احساسی و عاطفی انسان است.

امام جمعه اسلام آباد غرب تأکید کرد: نیازمندی های سفر و زندگی ابدی انسان در این دنیا تأمین می شود و سفر ابدی او نیازمند چنان برنامه دقیق و جامعی است که در آن از هیچ یک از ابعاد انسان غفلت نشده باشد.

این مسؤول در پایان مطرح کرد: خداوند تنها برنامه ریز قادر و عالم به حقیقت وجودی انسان، دلسوزانه دستورات دین را در اختیار بندگان قرار داد بنابراین با پایبندی به قوانین شرع می توان حرکت بی عیب و نقصی در مسیر بی نهایت تا بی نهایت داشت./857/203/ب2

ارسال نظرات