۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۷۲۷۴۵

برگزاری کارگاه وسواس ویژه خواهران در آستان مقدس حضرت معصومه

مسؤول واحد معارف و مراسم خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری کارگاه آموزشی وسواس ویژه خواهران برای ترم زمستان در آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد.
وسواس

خانم قاسمی، مسؤول واحد معارف و مراسم خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه امروزه اختلال وسواس به یک اختلال شایع و رایج در میان مردم به ویژه زنان تبدیل شده است، گفت: واحد معارف و مراسم آستان مقدس حضرت معصومه(س) در راستای ارائه راهکارهای درمانی به بانوان در زمینه درمان این اختلال اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی وسواس در شبستان نجمه خاتون(س) آستان حضرت معصومه(س) کرده است.

وی افزود: تدریس و مشاوره این کارگاه را خانم بیگدلی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم بر عهده دارد.

مسؤول واحد معارف و مراسم خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در این کارگاه با اتکا به منابع دینی و روش های علمی راهکارهای درمانی اختلال وسواس به بانوان آموزش داده می شود.

قاسمی بررسی آسیب ها و آسیب شناسی تأثیرات اختلال وسواس بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی افراد را از دیگر محوری های ارائه این کارگاه برای علاقه مندان عنوان کرد، گفت: متأسفانه اختلال وسواس به حدی بر رفتار و نگرش فرد مؤثر است که می تواند زندگی روزمره فرد را مختل کرده و فرد در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل می شود؛ بنابراین درمان این اختلال به ویژه برای بانوان که مسؤولیت تربیت فرزند و رسیدگی به امور خانه و خانواده را برعهده دارند ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه اختلال وسواس با مختل کردن زندگی عادی افراد، در بسیاری از موارد زمینه ساز ایجاد اختلافات خانوادگی در میان زوج ها می شود، افزود: بانوان مبتلا به اختلال وسواس با ثبت نام در کارگاه وسواس به راحتی در طول مدت زمانی کوتاه می توانند با مشاوره کارشناسان و اساتید این بیماری روحی و روانی را در خود درمان کنند.

مسؤول واحد معارف و مراسم خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: پذیرش افراد در این کارگاه محدودیت سنی نداشته و علاقه مندان در گروه های مختلف سنی می توانند در این کارگاه ثبت نام کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه علاقه مندان برای ثبت نام در این کارگاه می توانند به شبستان نجمه خاتون(س) مراجعه کرده و یا با شماره ۳۷۱۷۵۴۱۰ تماس بگیرند، یادآور شد: اولویت پذیرش در این کارگاه با کسانی است که زودتر ثبت نام کرده اند و به هنگام ثبت نام در دست داشتن مدارک شناسایی و تحصیلی و همچنین رضایت نامه ولی الزامی است./968/302/ب3

ارسال نظرات