۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۷۲۷۴۷

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری همایش حجاب برتر به منظور تجلیل از دانش آموزان محجبه در بندرعباس، اهدای کتب مذهبی به حوزه علمیه مولود کعبه جاسک و برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب در روستای گچینه پایین از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، در همایش تجلیل از دانش اموزان محجبه، 100 نفر از دانش آموزان مدارس دخترانه شهرک مروارید و همچنین جمعی از معلمان مدارس که حجاب برتر را بعنوان پوشش خود انتخاب کرده اند تجلیل شدند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت پالایش نفت بندرعباس هدف از اجرای این مراسم را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تکریم و تقدیر از فعالان عرصه حجاب اعلام کرد و گفت: همایش حجاب برتر هر سال به منظور تجلیل از دانش آموزان شهرک مروارید و همچنین بانوان شاغل در شرکت پالایش نفت بندرعباس که دارای حجاب برتر هستند، برگزار می شود.

مجتهد زاده افزود: تشویق دختران نوجوانی که متمایل به استفاده از حجاب برتر هستند، موجب ترویج فرهنگ حجاب و جلوگیری از ترویج فرهنگ ابتذال و آسیبهای اجتماعی در جامعه می شود.

 برگزاری کلاس قرائت و حفظ ویژه نوجوانان روستای شمیل حاجی آباد

حجت الاسلام مهرزاد سالاری روحانی مستقر روستای شمیل حاجی آباد هدف از برگزاری این کلاس ها ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در مناطق دور افتاده و روستاها عنوان کرد و گفت: برگزاری کلاس های قرآن در جامعه تاثیر گذاری بیشتری در روحیه جوانان دارد بنابراین باید سعی شود کلاس ها از قرائت و روخوانی به سمت حفظ هدایت شود.

وی با بیان اینکه والدین نقش بسزایی در ایجاد انگیزه در جوانان برای حضور در کلاس های دینی و قرآنی دارند و می توانند زمینه را برای شرکت جوانان در این کلا سها فراهم کنند افزود: با توجه به اینکه جامعه ما اسلامی است و تمام امور بر مبنای دستورات قرآن و اسلام انجام می شود برگزاری کلاس های قرآنی برای نسل جوانان موجب گسترش دستورات قرآن و سعادت جامعه می شود.
 
اهدای کتب مذهبی به حوزه علمیه مولود کعبه جاسک

حجت الاسلام حمید غلام پور،سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جاسک گفت: با هدف ایجاد میل و اشتیاق و انگیزه برای مطالعه و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان بویژه جوانان با مسایل مختلف از جمله موضوعات دینی و مذهبی و ترویج فرهنگ کتابخوانی، بیش از 20 عنوان کتاب در زمینه های، تاریخی، مذهبی، پرسش و پاسخ به شبهات به کتابخانه حوزه علمیه مهدیه این شهرستان اهدا شد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جاسک در ادامه اظهار امیدواری کرد و گفت:با این طرح فرهنگی گوشه ای از خلاء مطالعاتی پوشیده شود و نسل جوان که متاسفانه رغبت کمتری در مطالعه کتب دارند به مطالعه بیشتر تشویق شوند.

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب در روستای گچینه پایین

حجت الاسلام دانشی روحانی هجرت روستای گچینه پایین در گفتمان دینی باعنوان حجاب گفت: شکی نیست که یکی از آثار بی حجابی ،بی بندوباری وروابط نامشروع در ابعاد وسیع است چنانکه دردنیای غرب ،به خوبی دیده میشود،وآثارنکبت بار روابط نا مشروع برکسی پوشیده نیست،یکی از آثار ،آلوده شدن نسل ،وبه دنبال آن سقط جنین وتولد فرزندان نا مشروع وغیر قانونی است که متأسفانه بر اثر عدم رعایت عفت وپوشش اسلامی، این آثارروز بروز بیشتر می شود و آمار نشان می دهد که این موضوع در کشورهایی که پوشش اسلامی رعایت نمی شود به مراتب بیشتر از جاهایی است که پوشش اسلامی رعایت می شود.

وی افزود: شیطان از روابط زن ومرد برای به گناه انداختن، استفاده می کند لذا بد حجابی و بی حجابی و نیز عدم رعایت اصول شرعی در روابط با نامحرم شخص را در معرض خشم خدا قرار می دهد.

حجت الاسلام دانشی گفت: حجاب علاوه بر آثار شخصی دارای آثار اجتماعی است و اگر زنان جامعه با حجاب باشند هم مردان از نظر پاکی روح و جسم مصون و سالم می مانند و هم در اجتماع سلامت خانوادگی حفظ خواهد شد.

روحانی طرح هجرت روستای گچینه پایین به تأثیرات مخرب ماهواره اشاره کرد و گفت: ماهواره بیشترین ضربه را به نهاد خانواده می زند و بیشترین بی بند وباری و بد حجابی را شبکه های خارجی بوجود می آورند. باید مراقب هجمه های فرهنگی دشمنان باشیم .

وی بیان کرد: هرگاه زنان با ظاهری آراسته و بدن نما در جامعه حاضر شوند، مردان عادی با چشم چرانی و مشاهده زیبایی های ظاهری و مقایسه همسران خود با این زنان ...که طبیعتا میوه تلخ آن بی رغبتی یا کاهش محبت به همسران خود است زمینه بهانه جویی مردان و عیب جویی وتحقیر و بی احترامی به زنان خود و درنتیجه بروز اختلافات، ایجاد شده و در نهایت به طلاق و جدایی کشیده می شود.

وی اظهار کرد: حجاب انسان را از هرگونه خطا و آلودگی دور نگاه می دارد و حجاب میوه عفاف است./303/851/ب1

ارسال نظرات