۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۷۲۷۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مرحوم آیت‌الله رفسنجانی سرباز نظام و ولایت بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: این عالم بزرگ از ابتدای انقلاب تا پایان عمر یار و یاور رهبری و سرباز نظام و ولایت بود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: آیت‌الله رفسنجانی در سالهای پیش از انقلاب تا آخرین لحظه عمر بابرکت خویش یار و یاور امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه این عالم بزرگ در طول عمر بابرکت خود لحظه‌ای از خدمت به اسلام و انقلاب و نظام اسلامی دریغ نکرد، افزود: آن مرحوم از مؤسسان انقلاب و نظام اسلامی بود و در عین حال مبارزی انقلابی و مجاهدی پیشتاز در دوران غربت اسلام به شمار می‌رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری روحیه استکبارستیز رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله رفسنجانی همواره سرباز ولایت بود و عمر بابرکت خویش را در راه اعتلای اسلام و نظام اسلامی صرف کرد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: این عالم بزرگ حتی در دوران زندان و تبعید هم با نوشتن کتاب برای معرفی اسلام و امام راحل تلاش می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه همه ما باید قدردان زحمات و خدمات 40 ساله مبارزان دوران انقلاب و خدمت‌گزاران به اسلام و جامعه دینی باشیم، اضافه کرد: باید یک عمر مبارزه و خدمت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، الگویی برای جوانان و نیروهای انقلابی باشد.

گفتنی است، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه یکشنبه، نوزدهم دی‌ماه در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

عصر امروز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد، اما کمی بعد خبر درگذشت این عالم بزرگ به دلیل ایست قلبی تأیید شد./302/9314/ب1

ارسال نظرات