۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۷۲۸۲۰
آیت الله سلیمانی:

آیت الله هاشمی یکی از شناسنامه های معتبر انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: تردیدی وجود ندارد که ایشان یکی از شناسنامه های معتبر انقلاب اسلامی است.
آیت‌الله سلیمانی

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: تردیدی وجود ندارد که ایشان یکی از شناسنامه های معتبر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ایشان در دایرة المعارف نظام الهی از آغازین روزهای جوانی اش که با امام امت آشنایی پیدا کرد غرق در وجود امام شده بود، آیت الله هاشمی ابرمردی بود که در درون زندان بعداز ماجرای قتل منصور با 30 نفر که دستگبر شده بودند و در سالن جمعی قرار گرفتند اما فورا او را از جمعیت جدا کردند و بردند و آن جمعیت دیگر از ایشان خبری نداشت.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: یکی از رفقای آن زمان آیت الله هاشمی رفسنجانی که در زندان بود می گوید ما چند روزی از ایشان بی خبر بودیم، توانستیم با نگهبان رابطه برقرار کرده و بپرسیم جریان شیخی که محاسن نداشت چه شد.

وی ادامه داد: آن نگهبان جواب داد ایشان را برای شکنجه گاه بردند به گونه ای که به رو می خواباندند و پشت آن اتوی برقی می کشیدند تا بتوانند اعتراف بگیرند اما هرگز لب به اعتراف باز نکرد، مقاومت، صبوری، بردباری، شکیبایی، مردانگی و استقامت او از همان زمان و در زندان هم زبانزد همه زندانیان بود.

آیت الله سلیمانی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از انقلاب در مسندهای گوناگونی توانست بدرخشد، ابراز داشت: تا کنون یک بار از امام امت تشری رهبری ندیده ایم یعنی نوع کارش مورد عنایت و توجه امام بود.

وی عنوان کرد: حضرت امام فرمودند تا زمانی که آقای خامنه ای و آقای هاشمی با هم هستند هیچ قدرتی نمی تواند به انقلاب آسیب برساند یعنی از نگاه حضرت امام عمود انقلاب قلمداد می شد؛ ما باید قدردان ذخایر نظام اسلامی باشیم که بعد از رحلت آنها دچار حسرت و آه نشویم./1323/ت302/ج

ارسال نظرات