۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۷۲۸۲۳
آیت الله غروی:

آیت الله هاشمی پشتیبانی قوی برای انقلاب و رهبری بود

آیت الله غروی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی پیشتیبانی قوی برای انقلاب و رهبر معظم انقلاب بود، گفت: این مصیبت را در مرحله اول باید به نظام و مقام معظم رهبری تسلیت گفت که چنین دوست و یاوری را از دست دادند.
آیت الله سید محمد غروی

آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، حوزه های علمیه و مردم ایران اسلامی تسلیت گفت.

وی افزود: ایشان چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن از استوانه های انقلاب بودند، در مقاطعی از انقلاب ایشان خطر و ریسک کردند؛ آن زمان نیروهایی که تأثیرگذار باشند و در راه نهضت امام پایدار باشند بسیار محدود و اگر مبالغه نکنیم در برخی از سطوح به تعداد انگشتان دست بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تلاش ها و خدمات آیت الله هاشمی به نهضت و انقلاب تا بعد از انقلاب هم ادامه پیدا کرد، اظهار داشت: توجهی که حضرت امام به ایشان داشتند را کمتر دیده بودیم که اینگونه به کسی توجه داشته باشند و روی فردی حساب خاصی باز کنند، این یک واقعیت تاریخی بود که همه احساس می کردند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب بسیاری از گره های نظام اسلامی توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی باز می شد، به صورت جدی مرید و پیرو حضرت امام راحل و یاور و دوست مقام معظم رهبری بودند، زمانی که ایشان به رهبری رسیدند آیت الله هاشمی تابع ایشان شد و جاهایی که حتی نظر خاصی داشت و رهبر انقلاب نظر دیگری داشتند تابع بود و اعلام می کرد که نظر رهبری باید اجرا شود.

آیت الله غروی با بیان این که آیت الله هاشمی در زمینه های گوناگون از جمله مسأله فلسطین و تألیفاتی که داشتند و کاری که کردند خدمات بسیار بالایی بوده است، ابراز داشت: پس از انقلاب ایشان نقش مهمی در مبارزه با لیبرال ها و منافقان داشت.

وی عنوان کرد: ایشان در جنگ تحمیلی نقش محوری ایفا می کرد، در پایان جنگ تحمیلی و استفاده از موقعیت های گوناگون برای مشکلات باقی مانده از جنگ تحمیلی پس از آتش بس هم نقش بسیار خوبی ایفا کردند که اگر ما بفهمیم ایشان چه کردند متوجه می شویم که چه خدمات بزرگی انجام دادند که به تمامیت ارضی کشور منجر شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در مقطعی آیت الله هاشمی از بهترین فرصت استفاده کردند تا مشکلات را با صدام حل کنند، صدام می خواست از ناحیه ما مطمئن شود تا به کویت حمله کند در نتیجه همه خواسته های ما را چه مشکلات ارضی و چه مسأله اسرا را حل کردند، این بسیار مهم است که فردی موقعیت ها را بشناسد و از ظرفیت موقعیت ها استفاده کند به گونه ای که بعد از جریانات خوشبختانه با وجود این که کشور با جنگ های گوناگونی مواجه شده بود و در جنگی نبود که چیزی واگذار نکند اما بحمدالله با رهنمودهای امام و مقام معظم رهبری و تلاش های آیت الله هاشمی و تیزبینی که داشت چنین نقشی را ایفا کردند و بسیاری به این نکات توجه نداشتند.

وی اضافه کرد: ایشان در تفهیم این مسأله که ایران در جنگ با عراق مظلوم است نقش بسیار مهمی داشت، پس از امام ایشان راه را برای رهبری مقام معظم رهبری هموار کردند در حالی که اگر ایشان احیانا در سر چیز دیگری داشتند مسأله به گونه ای دیگر رقم می خورد، این ها قابل فهم و درک است که بسیاری به آن توجه نمی کنند؛ از آن زمان تاکنون این گونه بود اگر در پاره ای از موارد نقطه نظری داشتند اما نظر مقام معظم رهبری به جایی معطوف بود می گفت باید از رهبری تبعیت کرد.

آیت الله غروی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی تا کنون پیشتیبانی قوی برای انقلاب و رهبر معظم انقلاب بود، گفت: این مصیبت را در مرحله اول باید به نظام و مقام معظم رهبری تسلیت گفت که چنین دوست و یاوری را از دست دادند، در همه مراحل و در تمام برخوردها سعی می کردند که حریم مقام معظم رهبری حفظ شود و توصیه به تبعیت از رهبری می کردند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات