۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۷۲۸۵۴
آیت‌الله مهمان‌نواز:

آیت‌الله هاشمی خدمتگزاری صدیق برای امت و یار امام و رهبری بود

آیت‌الله مهمان‌نواز با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: این عالم مبارز و انقلابی در تمام عمر بابرکت خود خدمتگزاری صدیق برای امت و یار امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی آيت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تسلیت رحلت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: این مبارز و مجاهد انقلابی همواره غمخوار اسلام و کشور و نظام جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه خدمات کم‌نظیر مرحوم آیت‌الله هاشمی در طول سالهای مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی و همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود، افزود: این عالم بزرگ در دوران پیش از انقلاب سختیهای زندان و شکنجه‌های جلادان رژیم ستم‌شاهی را تحمل کرد و پس از انقلاب هم در مقاطع حساس انقلاب و در عالی‌ترین سطوح نظام اسلامی خدمات شایسته‌ای را انجام داد.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی از پیش از انقلاب تا پایان عمر همواره خط امام راحل و رهبری را دنبال می‌کرد، اضافه کرد: آن مرحوم در طول عمر بابرکت خود خدمتگزاری صدیق برای امت و مطالبات امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی از پیش از انقلاب تا پایان عمر یک لحظه از تلاش برای پیشبرد اسلام، انقلاب اسلامی و آرمانهای امام راحل از پای ننشست، افزود: آیت الله هاشمی همواره مرد روزهای سخت انقلاب بود.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را از نمونه‌های کم‌نظیر نسل اول مبارزان علیه رژیم ستم‌شاهی و از رنج‌دیدگان این راه سخت دانست و گفت: بدون شک فقدان این مبارز قدیمی و یار دیرین امام، انقلاب و رهبری خسارت بزرگی برای ملت و نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله مهمان نواز گفت: این جانب این مصیبت بزرگ و فقدان جانگداز را به رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت گفته و برای آن عزیز سفرکرده علو درجات و غفران الهی را مسألت میکنم.

گفتنی است، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه یکشنبه نوزدهم دی‌ماه در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

عصر دیروز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد، اما کمی بعد خبر درگذشت این عالم بزرگ به دلیل ایست قلبی تأیید شد./9314/302/ب2

ارسال نظرات