۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۷۲۹۰۳
عضو شورای حوزه های علمیه لرستان:

آیت الله هاشمی از استوانه های انقلاب بود

مشاور استاندار در امور فرهنگی و روحانیت با اشاره به نقش مبارزاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام راحل، انقلاب و رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این عالم بزرگوار از استوانه های انقلاب بود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی حجت الاسلام محمدرضا مبلغی

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین انقلاب، امام راحل و رهبری را به مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت گفت.

عضو شورای حوزه های علمیه لرستان بیان داشت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از استوانه های انقلاب بود و برای شکل گیری انقلاب مبارزات فراوانی در پیش گرفت.

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از مدافعین جدی و پیشتاز انقلاب، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بودند، افزود: ایشان در دوران پیش از انقلاب تاکنون حضوری فعال در صحنه های انقلاب داشت.

مشاور استاندار در امور فرهنگی و روحانیت با اشاره به خدمات آیت الله هاشمی در عرصه های گوناگون انقلاب، خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی برای خدمت به انقلاب و مردم تمام تلاش خویش را به کار بردند.

وی متانت طبع، هوش و ذکاوت و اقتدار را از ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد و گفت: در سایه این ویژگیها به هر منصبی که ورود پیدا می کرد به آن منصب ارزش می داد و آن جایگاه را ارتقا می بخشید.

حجت الاسلام مبلغی داشتن قلم روان و شیوا را از دیگر ویژگیهای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: قلم ایشان همچون بیانشان روان بود و آثار قلمی متعددی از خود به جای گذاشته است.

وی یادآور شد: تفسیر ارزشمند قرآن که به سبک خاص و نو از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی تفسیر و از سوی تبلیغات اسلامی چاپ شده است، از آثار ماندگار این عالم فقید است./9459/303/ب2

ارسال نظرات