۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۷۲۹۸۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

ترویج گفتمان مشترک فرهنگی میان ایران و آذربایجان ضرورت دارد

محمدپور گفت: گسترش روابط و ترویج گفتمان مشترک میان ایران و آذربایجان، بر پایه ارزش های مشترک می تواند در معرفی این ظرفیت های موجود مؤثر باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در دیدار با رایزن فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در دیدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با تأکید بر نقش مهم تبریز در تعاملات فرهنگی میان مردم آذربایجان اظهار داشت: هر دو کشور ایران و آذربایجان دارای علایق مشترک زیادی در حوزه های فرهنگی هستند.

وی با بیان این‌که تاریخ، فرهنگ، تعلقات، دین و مذهب مشترک میان ایران و آذربایجان نشان از اهمیت نزدیکی میان مردم این دو کشور است، خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز دارای ظرفیتی عظیم در همکاری های فرهنگی و هنری و پیشینه ای غنی در این حوزه است.

محمدپور با بیان این‌که گسترش روابط و ترویج گفتمان مشترک میان دو کشور، بر پایه ارزش های مشترک می تواند در معرفی این ظرفیت های موجود مؤثر باشد، تصریح کرد:  برای بهره گیری از ظرفیت‌های انجمن های فرهنگی و هنری در اجرای برنامه ها و ارائه تولیدات هر دو کشور ایران و آذربایجان آماده همکاری هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بر لزوم برپایی دو جانبه هفته های فرهنگی ایران و آذربایجان برای آشنایی بیش از پیش دو ملت با داشته های فرهنگی و هنری همدیگر، تاکید کرد و گفت: برگزاری هفته های فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن جایگاه فرهنگی و هنری کشورها است.

وی تقویت و گسترش تعاملات میان هنرمندان در رشته های مختلف را از اهداف برپایی هفته های فرهنگی عنوان کرد و .ادامه داد: فرهیختگان و هنرمندان و اصحاب قلم در طول برگزاری این هفته ها، جلوه هایی از جایگاه هنری و فرهنگی کشور خود را به نمایش می گذارند.

همچنین ابراهیمی، رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان در سخنانی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی و هنری ایران در گنجه، خواستار اجرا و  طرح آن در شورای برون مرزی و سیاستگذاری فرهنگی و هنری شد و اظهار داشت: برای جهت سیاستگذاری و شیوه اجرای هفته فرهنگی بایستی ملاقاتی با والی گنجه و مقامات استان صورت گیرد تا در قالب تفاهم نامه مشترک تدوین شود.

وی با بیان یان‌که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری فعالیت دارد، گفت: تاکنون بیش از 30 تفاهم نامه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان منعقد شده است که بایستی تک تک این موارد با شناخت نیازها و سطح کیفی برنامه ها اجرایی شوند./935/202/ب2

ارسال نظرات