۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۷۳۰۳۶
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

هرمزگان با محدودیت منابع آبی رو به رو است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تاكيد بر ضرورت نهادينه كردن مصرف بهينه آب، گفت: اگر با اين رويه و بی توجه به محدودیت منابع آبی پيش برويم در حقيقت به مثابه جنگ با آب است و ناگزير به تحمل بحران بي آبي هستيم.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در همايش ائمه جمعه كه امروز به ميزباني آبفاي هرمزگان در بندر عباس برگزار شد، با انتقاد از نحوه مصرف آب شرب در بخش آبياري فضاي سبز، گفت: بايد به فكر منابع جايگزين بود و از ظرفيت دريا در توليد آب شرب استفاده كرد. 

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان دو دریا داریم افزود: یک دریای زمینی و دوم دریای هوایی که همان شرجی است و برکات دریای دوم برای ما از دریای اول بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه تاکید کرد: باید کاری کنیم که بیشتر از برکات دریای دوم استفاده کنیم، به عنوان مثال با استفاده از شرجی می توان فضای سبز بندرعباس را گسترش داد.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به بحران آب در هرمزگان همچنبن با تاکید بر اینکه مسأله آب را باید جدي گرفت تصریح کرد: ما باید با مصرف بهينه در جهت حفظ و صيانت منابع اندك آب موجود تلاش كنیم. 

امام جمعه بندرعباس بر ضرورت نهادينه كردن مصرف بهينه آب، تاکید کرد و گفت: اگر با اين رويه و بی توجه به محدودیت منابع آبی پيش برويم در حقيقت به مثابه جنگ با آب است و ناگزير به تحمل بحران بي آبي هستيم.

وی در بخش ديگري از سخنان خود، رحلت مجاهد خستگی‌ ناپذیر و مفسر گران‌ مایه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را ضایعه‌ ای بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: وی از فرزندان اولیه انقلاب اسلامی بود، همان نسل اولی که در مبارزات بود و تلخی حکومت مزدور شاهنشاهی و تحت سلطه آمریکا را نشنید بلکه مشاهده و لمس کرد.

نقش تاثیرگذار ائمه جمعه در ترویج مصرف بهینه

در ادامه این همایش، امین قصمی مديرعامل آبفاي هرمزگان به سرمايه گذاري 11 هزار ميلياردي بخش خصوصي در حوزه شيرين سازي آب دريا اشاره كرد و گفت: در سه سال آينده 66 درصد نياز آبي استان از طريق احداث آبشيرين كن ها و 34 درصد نيز از طريق سد و چاه ها توليد مي شود.

وی تاكيد كرد: بخش عمده سرمايه گذاري هاي جذب شده در حوزه آب و فاضلاب طي سه سال گذشته صورت گرفته است. همچنين افزون بر بهره برداري از فاز نخست آب شيرين كن 100 هزار متر مكعبي بندرعباس تا پايان شهريور ماه 96، احداث پروژه آبشيرين 50 هزار متر مكعبي بندرعباس را نيز در مرحله مطالعات و اخذ مجوز داريم. 

مدیرعامل آبفای هرمزگان در پايان به ظرفيت تاثيرگذار ائمه جمعه و روحانيت استان در ترویج مصرف بهينه آب اشاره كرد و گفت: با توجه به بحران منابع آبی، انتظار همراهي ائمه جمعه را در اين زمينه داريم./202/851/ب1

ارسال نظرات