۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۴۷۳۱۰۰
آیت الله علیدوست:

رسانه ها از نبش قبر اختلافات بپرهیزند/ مراسمات آقای هاشمی باید نماد وحدت باشد

عضو جامعه مدرسین بر ضرورت پرهیز از نبش قبر کردن مسائل اختلاف بر انگیز تصریح کرد که مراسم تشییع و یادبود آیت الله هاشمی باید نماد وحدت باشد.
آیت الله ابوالقاسم علیدوست

آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: بخشی از فعالیت های ایشان عرصه فعالیت های علمی و پژوهشی است.

وی افزود: معمولا در کشور ما یک چهره ای در بعد خاصی شهره می شود جهات دیگر آن مورد غفلت واقع خواهد شد در حالی که یک نگاه کامل باید به جهات محتلف یک شخصیت توجه داشته باشد، بنده معتقد هستم ایشان از همان زمانی که وارد قم شده و طلبه می شود تا آخر عمرش فعالیت علمی و پژوهشی را داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله هاشمی مقطعی تحصیل می کند و حتی مقطعی در حوزه به تدریس می پردازد، اظهار داشت: در مقطعی هم ایشان به پژوهش می پردازند، این بخش از فعالیت یعنی تحصیل، تدریس و پژوهش اختصاص به قبل و بعد از انقلاب ندارد بلکه از آغاز طلبگی شروع می شود و تا اواخر عمر ادامه پیدا می کند.

وی ادامه داد: بخش دوم فعالیت مرحوم آیت الله هاشمی مربوط به فعالیت های اجتماعی، سیاسی و انقلابی است، این قسمت از فعالیت ها را می توان به دو بخش قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تقسیم کرد؛ قبل از انقلاب البته ما نبوده ایم و ندیده ایم اما دیگران می گویند که ایشان جزو فعالان حوزه در بعد اجتماعی، سیاسی و انقلابی بوده است.

آیت الله علیدوست با بیان این که آیت الله هاشمی 7 بار زندان می رود و بیش از 4 سال از عمر خود را در زندان می گذراند، ابراز داشت: ایشان کمک های مالی به دیگران می کند و در واقع پناهگاهی برای بخشی از خانواده های زندانیان بود، می شود گفت ایشان در آن مقاطع به معنای واقعی کلمه نه کاسب کارانه، امام خمینی(ره) را رهبر و خود را رهرو می دانست؛ زمان هم زمانی نیست که کسی به دنبال کسب مال، مقام و جاه باشد و به این کارها بپردازد.

وی عنوان کرد: در دوران بعد از انقلاب آیت الله هاشمی بیشتر مطرح می شود اما باز هم همان گفتمان که در زمان حیات مرحوم امام مطرح بود، بعد از این که رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر معرفی می شوند همان گفتمان وجود دارد یعنی باز هم رهبر انقلاب رهبر بوده و ایشان رهرو است البته نمی شود انکار کرد در مقاطعی برخی اختلاف سلیقه ها هم دیده می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عرصه های تحصیلی، علمی، پژوهشی، اجتماعی، سیاسی و انقلابی بخش هایی هستند که فعالیت آیت الله هاشمی را شکل می دهند.

آیت الله علیدوست با بیان این که نباید فوت آیت الله هاشمی و مراسم هایی که برگزار می شود دستمایه ای برای برخی شود که می خواهند برخی از اختلافات و نگاه های متفاوت را نبش قبر کنند، گفت: با این کار می خواهند این مراسمات را به اختلاف بکشانند.

وی افزود: قطعا آقای هاشمی با شناختی که ما و همه از ایشان دارند راضی به نبش قبر اختلافات نیست، کشور هم تحمل این بی تقوایی ها را ندارد، باید همه یک صدا و یک گام مراسم را برگزار کنند و ان شاءالله نمادی از وحدت کشور باشد، بنده معتقد هستم که اگر رسانه ها دائم بخواهند نبش قبر اختلافات کنند راهی است که قطعا خود آیت الله هاشمی راضی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: نمی دانم چرا کسانی خود را در محضر خدا احساس نمی کنند، آیا این آیه قرآن مبنی بر« انَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا» را نشنیده اند، باید بی تقوایی ها را کنار بگذارند؛ باید با سعه صدر بیشتری برخورد کرده و نسبت به افراد نگاه جامعی داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر به پیامی که رهبری دادند توجه شوند آنچه که بنده بیان می کنم حاصل می شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات