۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۷۳۱۵۳
آیت الله یزدی:

همواره بدون تعارف با آقای هاشمی صحبت می کردم

آیت الله یزدی با بیان این که مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی شخصیتی زیرک، فعال، مبارز قبل و بعد انقلاب و همچنین دوره رهبری امام و رهبر معظم انقلاب بود، گفت: ایشان سمت های متعددی برعهده گرفتند و در این سمت ها خدمت می کردند.
آیت الله محمد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اختلاف نظر بین طلاب و روحانیان یک امر صددرصد طبیعی است.

وی افزود: بنده با ایشان بی پرده حرف می زدم غالبا دوستان با ایشان تعارف می کردند، مکرر به ایشان می گفتم که دوستان با شما تعارف می کنند و واقعیت این است و تحت تأثیر تعارف ها قرار نگیرید، به ایشان می گفتم که باید با واقعیت به گونه ای برخورد کرد که به نفع نظام و انقلاب تمام شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که در جریان هیأت سه نفره از سه قوه با آقای هاشمی رفسنجانی همکاری داشتیم، اظهار داشت: از طرف امام مرحوم آیت الله کنی و از طرف رییس جمهور مرحوم آقای اشراقی و بنده از طرف سه قوه مأمور شدیم که داستان هیأت سه نفره جریان مفصل تاریخی است.

وی ادامه داد: بنده گزارش کارها را گاهی به ایشان می دادم و اسناد بسیار معتبری در این در گفت و گوها وجود دارد به ویژه در دیدارهایی که خدمت امام می رفتند و امام می فرمودند که پیش هیأت سه نفره بگویید و شخصیت های متعددی از جمله نهضت آزادی و آقای بازرگان و دکتر یزدی می آمدند؛ بنده به مرحوم آقای هاشمی گفتم این اسناد باید به جایی سپرده شود که در تاریخ گم نشود.

آیت الله یزدی با بیان این که مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی شخصیتی زیرک، فعال، مبارز قبل و بعد انقلاب و همچنین دوره رهبری امام و رهبر معظم انقلاب بود، ابراز داشت: ایشان سمت های متعددی برعهده گرفتند و در این سمت ها خدمت می کردند.

وی عنوان کرد: طبیعی است که گاهی با رهبری و ما و دوستان دیگر گاهی اختلاف نظر داشتند، این اختلاف نظرها امری طبیعی بوده، هست و خواهد بود؛ در دوران ایشان بنده اصرار داشتم که این اختلافات در جلات سران سه قوه مطرح شود به ویژه در دورانی که مسؤولیت قوه قضائیه را داشتم و ایشان ریاست جمهوری را داشتند./1323/پ203/ج

ارسال نظرات