۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۷۳۱۵۷
حجت الاسلام والمسلمین فلاحیان:

فقدان هاشمی غم سنگینی برای عاشقان سازندگی کشور است

وزیر اطلاعات دولت سازندگی گفت:آیت الله هاشمی به اعتراف همه تا پایان زندگی در خط امام و رهبری قرار داشت، از ویژگی های آیت الله هاشمی عاطفی بودن و مهربانی بود، از همه کسانی که علیه ایشان انتقاد می کردند یا بد و بیراه می گفتند زود می گذشت و آن ها را حلال می کرد.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحیان

حجت الاسلام والمسلمین علی فلاحیان وزیر اطلاعات دولت سازندگی در در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی به خدمات آن مرحوم به انقلاب اشاره کرد و گفت: همه می دانند که ایشان از سال 1337 کنار حضرت امام بود که حدود 20 سال داشتند.

وی افزود: ایشان از آن سن مبارز بود و به اعتراف همه تا پایان زندگی در خط امام و رهبری قرار داشت، از ویژگی های آیت الله هاشمی عاطفی بودن و مهربانی بود، از همه کسانی که علیه ایشان انتقاد می کردند یا بد و بیراه می گفتند زود می گذشت و آن ها را حلال می کرد.

نماینده سابق خبرگان با بیان این که مهم ترین ویژگی آیت الله هاشمی این بود که در مسائل مدیریتی و کارشناسی با هوشی که داشتند زود مسلط شدند، اظهار داشت: امروز زمانه ای است که مسائل اقتصادی و صنعتی حرف اول را می زند و ایشان در این مسائل با هوشی که مقام معظم رهبری هم اشاره فرمودند زود مسلط شد.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی قبل از انقلاب برای هدایت انقلاب و جمع آوری امکانات و بسیج نیروها و همچنین جنگ فعال و شجاع بود که بنده خاطرات زیادی از ایشان در جنگ دارم، در عملیات مرصاد ایشان در قرارگاه رمضان بود به ایشان گفتم منافقان نزدیکی قرارگاه آمده اند و شما به طرف دیگری از شهر بروید که ایشان می خندید یعنی خیلی شجاع بود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحیان با بیان این که شجاعت و پیگیری ها جای خود اما ایشان مسائل را می دانست و برای آن وقت می گذاشت، ابراز داشت: بارها بیان کردم که وقتی مسأله را ایشان بارها خوانده بود و کارشناسان توضیح داده بودند باز خودش بالاسر پروژه می رفت و از دست اندرکاران سؤالات را می پرسید و به همه می فهماند که اراده ما ساختن ایران است.

وی عنوان کرد: درگذشت ایشان برای عاشقان سازندگی کشور غم سنگینی است، با وجود اختلاف نظرها و انتقاداتی که وجود دارد ایشان یک پرونده مهم از دوران علم و مبارزه دارد و در همه کارها پیش قدم بود، ایشان به همه امید و انگیزه می داد و نسبت به همه مهربان بود.

وزیر اسبق اطلاعات خاطرنشان کرد: کسانی که ایشان را قبول داشتند، دوستدار ایشان بودند یا فکر ایشان را قبول داشتند که کشور باید نمونه باشد ان شاءالله باید راه آیت الله هاشمی را ادامه دهند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات