۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۷۳۲۰۹
امام جمعه هشترود:

آیت الله هاشمی نقش ویژه ای در هدایت و قوام نهضت اسلامی داشت

حجت الاسلام رحیمی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، همگام با رهبر معظم انقلاب، از استوانه‌های مستحکم انقلاب اسلامی بود که نقش ویژه در هدایت، پیروزی، قوام و سربلندی نهضت اسلامی داشت.
حجت الاسلام رحيمي، امام جمعه هشترود

حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه شهرستان هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز در حاشیه مراسم شام غریبان آیت الله هاشمی در تبریز با بیان این‌که خبر رحلت ناگهانی یاور امام و رهبری و مجاهد انقلابی آیت الله هاشمی رفسنجانی مایه تأسف عموم ملت ایران است، اظهار داشت: مجاهدت‌ها، خدمات و ایثارگری‌های آن آن عالم مبارز هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مبارزی نستوه در طول دوران زندگی پرفراز و نشیب خویش بود که چون کوهی استوار در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب ایستاد و ذره ای در دفاع از اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نکرد و عمرش را در راه تحقق آرمان های امام و شهدا سپری کرد.

امام جمعه هشترود با بیان این‌که آیت الله رفسنجانی با عزمی راسخ و قامتی استوار وجودش را تا آخرین لحظات زندگی به طبق اخلاص گذاشت و با عزت و سعادتمند دعوت حق را لبیک گفت، خاطرنشان کرد: تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی، سرشار از مجاهدت، صبر و پایمردی آن عالم مجاهد و نستوه است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به این‌که آیت الله هاشمی رفسنجانی در جبهه‌های مختلف مبارزه و سازندگی، لحظه‌ای فروگذار نبود، افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، همگام با مقام معظم رهبری، از استوانه‌های مستحکم انقلاب اسلامی بود که نقش ویژه در هدایت، پیروزی، قوام و سربلندی نهضت اسلامی داشت.

وی با تأکید بر این‌که مشی مدیریتی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بایستی الگوی خدمتگزاران نظام باشد، تصریح کرد: در طول سال‌های پایانی عمر بابرکت آیت الله رفسنجانی، گروه‌های معاند و منافق به دنبال فاصله و جدایی میان او و رهبری نظام بودند که البته این توطئه دشمن با شکست مفتضحانه رو به رو شد.

امام جمعه هشترود با اشاره به برخی مضامین و تعابیر پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: تک تک جملات این پیام نشان از عمق رفاقت این دو یار دیرین انقلاب اسلامی ایران بوده است، چنانکه رهبری فرمودند؛ «با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی شناسم که تجربه ای مشترک و چنین دراز مدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ ساز به یاد داشته باشم».

حجت الاسلام رحیمی با بیان این‌که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز بارها در سخنانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان یار صمیمی و رفیقی دیرینه یاد کرده بود، گفت: آنچه مسلم است؛ یکی از توطئه‌های دیرین دشمنان نظام؛ تفرقه میان انقلابیون می باشد، بنابراین باید مراقب فتنه‌های دشمن در عصر حاضر باشیم./935/302/ب3

 
ارسال نظرات