۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۷۳۲۳۲
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های مازندران:

دور کردن مردم از دین و مهدویت مهم ترین هدف شبکه های ماهواره ای است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های مازندران با اشاره به تلاش دشمنان برای بهره برداری از ظرفیت شبکه های ماهواره ای و شبکه های مجازی علیه جامعه اسلامی، گفت: یکی از اهداف شبکه های رسانه ای غربی دور کردن مردم جامعه ما از مسأله مهدویت و کمرنگ شدن نقش دین در زندگی آنها است.
حجت الاسلام محمد رحیمیان امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد رحیمیان، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های مازندران شب گذشته در مسجد مقدس محدثین بابل با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه انقلاب زحمات و تلاش های زیادی را چه قبل و چه بعد از انقلاب انجام داد و این زحمات در تاریخ ماندگار است.

وی با اشاره به اهمیت ولایتمداری و ولایت پذیری برای همه آحاد جامعه، گفت: رکن رکین انقلاب اسلامی ولایت فقیه است و همه باید برای حفظ و تبعیت از ولایت و تحقق مطالبات ایشان تلاش کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اهمیت مسائل فرهنگی و لزوم توجه به رفع معضلات در حوزه فرهنگ جامعه، اظهار داشت: دشمنان تلاش خود را برای تضعیف باورها و اعتقادات جوانان متمرکز کرده و بمباران شدیدی را از طریق رسانه های خود بر افکار جامعه ما آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: با سیر در مطالعه روایات درباره مردم آخرالزمان از پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) در مورد حالت های مردم آخرالزمان و قیاس آن با وضعیت فعلی جامعه ما و مردم جهان بیشتر این وضعیت قابل درک است.

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به این نکته که بر حسب روایات دینداری در آخرالزمان بسیار سخت است، خاطرنشان کرد: شبهات از سوی فضای مجازی و رسانه ها به جامعه امروز به شکل گسترده ای مانند باران می ریزد و جوانان و مردم ما تحت بمباران شبهات علیه دین از سوی رسانه هایی است که سرنخ آنها در دست دشمنان اسلام در غرب است.

وی شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی را دو  رسانه مهم دشمنان برای نفوذ در افکار عمومی کشور دانست و تصریح کرد: بر اساس پژوهش صورت گرفته در حال حاضر حدود هفتاد درصد مردم از شبکه مجازی استفاده می کنند که بیش از نیمی از آنها را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های مازندران با تأکید بر نفوذ رسانه و اثرات زیاد آن بر جامعه، افزود: رسانه ها با توجه به کارکرد و قدرت خود در این عصر می توانند نگاه و باورهای مردم را در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سبک زندگی تغییر دهند.

وی با بیان این مطلب که خطر شبیخون فرهنگی مسأله ای فراتر از تهدید است، گفت: برخی ها نباید تصور کنند که خطرات رسانه های مجازی به حوزه سیاسی و جریان سازی های ضد انقلاب منحصر است، بلکه دامنه فراگیر آن حتی به میزان ساختن پایه های استحکام جامعه نیز منجر می شود.

حجت الاسلام رحیمیان با بیان آماری از تفاوت استفاده از رسانه در برخی کشورهای غربی با ایران، خاطرنشان کرد: 2 هزار شبکه ماهواره ای به صورت مجانی برنامه های خود را برای منطقه جغرافیایی ایران پخش می کنند در صورتی که در غرب برای دیدن همین برنامه ها از بینندگان پول دریافت می شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف شبکه های رسانه ای غربی دور کردن مردم ما از مسأله مهدویت و کمرنگ شدن نقش دین در زندگی آنها است./1313/202/ب2

ارسال نظرات