۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۷۳۲۷۰
استاد مرکز مشاوره حوزه علمیه قم:

درمان بیماری ها و اختلالات رفتاری باید با حوصله و تدریج انجام شود

حجت الاسلام شورورزی گفت: اصل تدریج یکی از اساسی ترین اصول درمانی در اسلام است اما زمانی که شخصیت افراد شکل بگیرد نمی توان شخصیت افراد را به راحتی تغییر داد و باید مراجعان را دسته بندی کرد.
حجت الاسلام شورورزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی شورورزی، رییس مرکز مشاوره حوزه علمیه شهرستان قم در جلسه تربیت مشاور که پیش از ظهر امروز در مدرسه آخوند همدان برگزار شد اظهار داشت: همه مشاوران باید از به کاربردن الفاظ بی ربط پرهیز کنند.

وی در ادامه با اشاره اهمیت و ارزش مشاوره، اظهار داشت: در حلسه نخست با مراجع باید تشخیص مشکل داده شود و بعد از گرفتن تست های مختلف باید دید که مشکل تا چه حدی است و باید تا چه میزان به او رسیدگی کرد.

حجت الاسلام شورورزی خاطرنشان کرد: اصل تدریج یکی از اساسی ترین اصول درمانی در اسلام است اما زمانی که شخصیت افراد شکل بگیرد نمی توان شخصیت افراد را به راحتی تغییر داد و باید مراجعان را دسته بندی کرد.

وی با اشاره به زمان بر بودن برخی بیماری های رفتاری و روانی، اظهار داشت: وقتی مراجع اختلال شخصیتی دارد باید دستوراتی که برای او تجویز می شود با حوصله و به تدریج باشد تا به درستی مورد درمان قرار گیرد.

رییس مرکز مشاوره حوزه علمیه شهرستان قم گفت: یک مشاور در عین حال می تواند روان درمان گر باشد، چرا که یک مشاور یک متخصص در زمینه امور روانی و اختلالات رفتاری است و در مباحثی این امور مطرح است که حیطه تخصصی فرد باشد.

وی افزود: یک مشاور باید پرتکنیک باشد و روش های زیادی را در چنته داشته باشد چرا که افراد مختلف نیازمند روش های گوناگونی هستند و امور مبنایی ریشه هایی هستند که همه عقلای عالم آن را پذیرفته اند و اصول از مبانی گرفته می شوند و روش راه کارهایی است که از اصل گرفته می شود.

حجت الاسلام شورورزی اظهار داشت: روش تحمیل به نقش بر مبنای تأثیر ظاهر بر باطن است و مقصود از این ویژگی این است که ظاهر انسان دست اندرکار نقش زنی بر باطن او است.

وی ابراز داشت: اصل تربیتی که در این مسأله نهفته است؛ ظاهرسازی است و روشی که بر این مبنا ایجاد می شود روش تحمیل به نفس نام دارد مثل این که کسی که نقش مختار را بازی می کند ظاهرسازی می کند.

حجت الاسلام شورورزی تأکید کرد: در روش تحمیل بر نفس باطن انسان از سوی ظاهر ساخته می شود و تحمیل در جایی وجود دارد که کراهت وجود داشته باشد و طبق این روش می توان باطن بی رغبت و رمیده را با حرکات اندام به بند کشید و آن را رام و راغب گرداند./979/202/ب2

ارسال نظرات