۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۷۳۲۷۶
استاد حوزه علمیه ملایر:

ارتباط قوی با مشاور در درمان موثر است

حجت الاسلام آستانه گفت: مُراجع باید در مواجهه با مشاور او را به عنوان یک فرد فهیم که او را درک می کند بشناسد تا مشاور بتواند با مراجع ارتباط گرفته و او را راهنمایی کند.
دوره آشنايي با مهارت مشاوره و راهنمايي حجت الاسلام جلال آستانه، معاون تهذیب حوزه علمیه ملایر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی استانه معاون تهذیب حوزه علمیه ملایر صبح امروز در حاشیه نشست تربیت مشاور در حوزه علمیه آخوند همدان با اشاره به اهمیت مشاوره در حوزه های علمیه اظهار داشت: طلاب به دلیل برخورد با اقشار مختلف باید به لحاظ رفتاری در شرایط مناسبی باشند و امر مشاوره نیز به همین دلیل باید جدی گرفته شود.

وی افزود: روش تربیتی استعاذه از روش های بسیار خوب تربیتی است که طی آن فرد با پناه بردن خویش به خداوند خود را تحت حفاظت و مراقبت او قرار می دهد به این ترتیب در عرصه های گناه، از افتادن به گناه مصون می ماند.

معاون تهذیب حوزه علمیه ملایر گفت: گاهی اوقات درگیر شدن ذهن یک فرد برای نرفتن در موقعیتی دیگر می تواند مشکلات بیشتری را در برداشته باشد چرا که بسترهای مناسب برای او ایجاد نشده است.

وی در ادامه به آثار عدم توجه به مشکلات روانی اشاره و خاطر نشان کرد: وقتی فرد به فضایی اعتیاد داشته باشد دیگر مریض محسوب می شود و نیازمند درمان است و باید به نزد مشاور و روان پزشک برود.

حجت الاسلام آستانه با اشاره به ضرورت توجه به ارتباط میان مشاور و مراجع تصریح کرد: مراجع باید در مواجهه با مشاور او را به عنوان یک فرد فهیم که او را درک می کند بشناسد تا مشاور بتواند با مراجع ارتباط گرفته و او را راهنمایی کند.

وی ادامه داد: فاصله سنی مناسب برای ازدواج 2 تا 3 سال برای افراد است و این سن تا 10 سال قابل ارتقا است که البته با نظر مشاور و عناصر تعدیل گر باید بررسی شود در غیر این صورت مشکل آفرین است.

حجت الاسلام آستانه به روش تربیتی تغافل برای تربیت افراد جامعه اشاره کرد و گفت: روش تربیتی تغافل که بر مبنای تربیتی کرامت بنا شده است و کرامت همان نزاهت از پستی است و اصل تربیتی آن تکریم است و روش تغافل چشم پوشی است.

وی درباره اهمیت روش تغافل گفت: امام علی(ع) می فرماید که کسی که با همنشینان خود خوب معاشرت نکند خیری در او نیست  و بخشی از ارتباط در غفلت و چشم پوشی است./979/202/ب3

 

ارسال نظرات