۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۷۳۳۱۳
تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی:

آیت الله هاشمی برای وحدت و انسجام جهان اسلام تلاش می‌کرد

استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله هاشمی با شجاعت تمام، در زمانی که رژیم طاغوت دستور داده بود هیچ کس حق ندارد علیه اسرائیل و آمریکا حرفی بزند، کتابی علیه اسرائیل نوشت و به خاطر این‌گونه اقدامات مجاهدانه در راه اسلام و انقلاب، از سوی ساواک دستگیر و سال‌ها در زندان و تحت شکنجه بود.
آیت الله جلالی خمینی

آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت عالم مجاهد و نستوه آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: آیت الله هاشمی از یاران صدیق و وفادار امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و خدمتگزار انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران بود که همواره وحدت و انسجام جامعه اسلامی را سرلوحه کارهای خود قرار داده بود.

وی در ادامه ابراز داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از هر جهت به خدماتی که در طول زندگیش انجام داد، برازنده بود و به معنای واقعی صداقت خود را به انقلاب و اسلام نشان داد؛ همچنین از مبارزان قبل از انقلاب بود که تأثیر به سزایی در پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی داشت.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی بیان داشت: آيت‌الله هاشمی با شجاعت تمام، در زمانی که رژیم طاغوت دستور داده بود هیچ کس حق ندارد علیه اسرائیل و آمریکا حرفی بزند، کتابی علیه اسرائیل نوشت و به خاطر این اقدامش، از سوی ساواک دستگیر و سال‌ها در زندان و تحت شکنجه بود؛ در حال حاضر نیز به همت صدا و سیما شاهد رشادت‌های این مبارزان انقلابی هستیم که به وسیله فیلم‌هایی نظیر معمای شاه به خوبی به تصویر کشیده‌اند.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، فرمانده لشکر و قائم مقام امام راحل در جبهه‌های جنگ 8 سال دفاع مقدس بود؛ وی از اهالی علم و طلاب قم بود؛ همواره در خدمت انقلاب بوده و از هیچ تلاشی برای پیشرفت و اعتلای کشور اسلامی دریغ نمی‌کرد؛ همچنین پیشنهادهای بسیار کارسازی در زمینه آبادانی، عمران و سازندگی نظیر مترو و سدسازی ارائه می‌کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای تجلیل و بزرگداشت مقام این عالم مجاهد، مراسم بزرگداشتی در مسجد احمدیه نارمک در روز چهارشنبه 22 دی ماه 95 بعد از نماز مغرب و عشا به سخنرانی آیت الله غروی و با حضور جمعی از علما و خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد./302/966/ب1

ارسال نظرات