۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۷۳۴۹۶
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی:

رهبر انقلاب به خوبی بحران‌های سیاسی کشور را مدیریت می‌کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در رأس نظام فردی سیاستمدار پخته و بی نظیر در جهان است، به پختگی ولی فقیه ما در تمام دنیا پیدا نمی‌شود که این چنین بحران‌های سیاسی را بتواند مدیریت کند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین هادی عبدخدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت و ترحیم مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار کرد: زندگی آیت الله هاشمی چه قبل و چه پس از انقلاب پر از فراز و نشیب بود، ایشان عالم فرهیخته و مبارزی بود که 60 سال در راه اعتلای نظام اسلامی کوشید.

وی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب در فقدان آن مرحوم افزود: اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی شناسم که تجربه ای مشترک و دراز مدت با او در نشیب و فراز دوران تاریخ ساز انقلاب داشته باشم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی بیان کرد: از آنجا که شاه قصد سرکوبی طلاب را داشت مرحوم رفسنجانی در حالی که یک سرباز معمولی بودند به جرم طلبه حوزه علمیه بودن بازداشت شد و دورانی را در سربازخانه شاه به سر بردند.

وی افزود: ایشان در سلول زندان با زحمت هر چه تمام تر تفسیر راهنما را جمع آوری کردند؛ یک تفسیر 20 جلدی که در نوع خود بی بدیل و از ابتکارات است و به طلبه ها توصیه می کنم حتما مقدمه آن را مطالعه کنند که به چه نحوی تهیه شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مرحوم آیت الله رفسنجانی مسؤولیت های متعددی در این نظام از جمله عضو شورای انقلاب، رییس مجلس شورای اسلامی، رییس جمهور، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشتند و دومین شخصیت کشور به شمار می رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به شکوه مراسم و تجلیل بسیار خوبی که از آیت الله رفسنجانی شد، خاطرنشان کرد: در عین حال هم زندگی هم فوت و مرگ عبرت است، همه افراد در همه مناصب و سطوح کشوری از دنیا می روند، تمام ریاستها از بین می رود و تمام پستها زائل می شود.

وی تصریح کرد: آموزش عمده برگزاری مجالس ترحیم این است که همه بدانند مرگ شامل همه در هر پست و مقامی می شود، به طوری که خداوند در قرآن کریم به پیامبر(ص) خطاب می کند: یا رسول الله تو هم مثل همه مردم از دنیا می روی، بنابراین آنچه مهم است توشه برداری از دنیا برای آخرت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: روزی با مرگ دست انسان از همه چیز قطع می‌شود و آنچه ارزنده است نامه عمل انسان در پیشگاه اولویت است که همه انبیا و قرآن به آن توصیه می کند.

وی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: امروز در رأس نظام فردی سیاستمدار پخته و بی نظیر در جهان است، به پختگی ولی فقیه ما در تمام دنیا پیدا نمی‌شود که این چنین بحران‌های سیاسی را بتواند مدیریت کند.

نارضایتی ارباب رجوع؛ تیری به سمت جمهوری اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان اینکه خدمت به نظام در هر پست و مقامی افتخار است، تأکید کرد:‍ فرهنگ دولت و مجلس ما باید این باشد که گرهی از کار مردم بگشاید، کارمند در مقابل ارباب رجوع احساس ریاست نکند بلکه خود را خدمتگزار بداند، چنانچه از پلکان یک اداره فردی ناراضی بیرون بیاید مثل تیری است که به سمت جمهوری اسلامی نشانه رفته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید برای پیاده کردن ارزش‌های اسلامی مجاهده کرد، افزود: امروز داعش از نظام اسلامی هراس دارد و آمریکا اگر می‌توانست غلطی بکند تاکنون کرده بود.

یادآور می شود، مراسم بزرگداشت یار قدیمی امام راحل و رهبر معظم انقلاب، مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از طرف نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، تولیت آستان قدس رضوی، شورای عالی حوزه علمیه خراسان و استانداری خراسان رضوی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد./201/1308/ب1

ارسال نظرات