۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۴۷۳۵۱۲

سهم فرهنگ در اقتصاد کشور هنوز مشخص نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که بدون توجه به فرهنگ توسعه اقتصادی حاصل نخواهد شد، گفت: سهم فرهنگ در اقتصاد کشور هنوز مشخص نیست.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع مدیران ستادی استان با تأکید بر این‌که مظلومیت حوزه فرهنگ در نگاه غالب اقتصادی و صنعتی کاملا مشهود است، اظهار داشت: بدون توجه به فرهنگ توسعه اقتصادی حاصل نخواهد شد.

وی با بیان این‌که نگرش فوق‌برنامه‌ای و تشریفاتی به برنامه‌های فرهنگی فاجعه‌آمیز خواهد بود، تصریح کرد: اگر نتوانیم فرهنگ جامعه را اصلاح کنیم، تغییر نگرش مطابق اهداف عالی نظام حاصل نخواهد شد، این در حالیست که دشمنان نظام در جنگ نرم، بیشترین سرمایه‌گذاری را در مسائل فرهنگی دارند. 

محمدپور با تأکید بر این‌که روزمرگی بزرگ ترین آسیب در حوزه فرهنگ شناخته می شود، گفت: باید با خلاقیت و نبوغ و اهداف بلندمدت، وضعیت فرهنگی را تغییر داد تا دچار روزمرگی نشد. انتظار می رود سیاست های فرهنگی کشور شناسایی شده و به صورت منطقه ای اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که شهرستان های استان ظرفیت فرهنگی گسترده ای دارد و باید خلاقانه با آن برخورد کرد، تصریح کرد: بدون آمایش فرهنگی، برنامه های این حوزه باری به هر جهت پیش می رود و افق مشخصی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر این‌که داشته های فرهنگی مایه پیشرفت در گذشته و آینده جامعه بوده و این امر از معبر فرهنگی می گذرد، به تشریح سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها پرداخت و اظهار داشت: با واسپاری امور فرهنگی و هنری، توان برنامه ریزی و نظارت ارتقا پیدا خواهد کرد و انجمن ها و موسسات فرهنگی و هنری در این راستا باید تقویت شود.

محمدپور با اشاره به این‌که سهم فرهنگ در اقتصاد استان هنوز مشخص نیست، گفت: اگر از هر مدیر ارشد استان درباره سهم بخش کشاورزی در اقتصاد استان سؤال شود، به طور مشخص پاسخ می دهد؛ اما سهم فرهنگ در اقتصاد حتی برای خود ما نیز نامعلوم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر ترویج فرهنگ به عنوان گفتمان غالب جامعه در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: باید به این حقیقت ایمان داشت که غفلت از مسائل فرهنگی منجر به ایجاد بحران در دیگر حوزه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد شد./203/935/ب1

ارسال نظرات