۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۷۳۵۳۴
آیت الله مدرسی:

افزایش جمعیت با توصیه اخلاقی محقق نخواهد شد

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بر رسالت حوزه در جریان سازی افزایش جمعیت تأکید کرد و این موضوع را به عنوان خطر جدی برای آینده نظام و کشور دانست.
آیت الله مدرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدعلی مدرسی استاد درس خارج حوزه علمیه قم، امروز در دومین نشست شورای راهبردی جمعیت که با حضور آیت الله اعرافی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد با بیان این که وظیفه حوزه در زمینه سیاست های افزایش جمعیت بسیار سنگین است، گفت: این موضوع نیاز به جریان سازی قوی و جدی دارد و شاخص جریان سازی باید از حوزه علمیه شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که کنترل جمعیت از حوزه شروع شد جبرانش هم باید از حوزه شروع شود و نیاز به یک خیزش وسیع از همه جوانب دارد.

آیت الله مدرسی با بیان این که با توصیه اخلاقی نمی شود تمام مسأله را حل کرد، اظهار داشت: حوزه یک جنبه نظری و یک جنبه ترویجی دارد و باید در بعد نظری در مسائل اجتماعی با همکاری دانشگاه این مسائل را پیگیری کند.

وی با بیان این که بعد ترویجی افزایش جمعیت بسیار مهم است، گفت: باید روی شیوه های تبلیغ کار شود زیرا گاهی اوقات تبلیغات ما کم اثر ترین تبلیغ است و چیزی که جنبه انگیزشی قوی دارد این است که جامعه در خطر است و این را باید به جامعه تلقین کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که باید از سوی علما و مراجع این خطر تبیین شود، ابراز داشت: باید احساس خطری که الان وجود دارد فعلیت پیدا کند و تبدیل به انگیزه قوی شود و باید به جای جلسات مکرر به این حرف ها عمل شود و اتاق فکر برپا شود و جریان سازی صورت گیرد./843/پ202/ج

ارسال نظرات