۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۷۳۵۴۷
معاون بین الملل حوزه علمیه:

کشور به جمعیت شناسی اسلامی نیاز دارد

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که عملکرد ما در عرصه بین الملی مورد توجه کشورهای مسلمان است، گفت: ما باید در عمل خود بسیار دقت کنیم و حوزه که مادر نظام است نیازمند توجیهات عملیاتی است و به دانش افزایی با رویکرد ترویجی نیاز دارد.
سید مفید حسینی معاون بین الملل حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی، معاون بین الملل حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز در دومین نشست شورای راهبردی جمعیت که در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: امروزه کشور ما در دنیای اسلام حالت الگو دهی را پیدا کرده است.

وی افزود: من در چند سالی که در کشور اندونزی بودم خیلی از مسؤولان اندونزی بعد از ابلاغ سیاست های کلی افزایش جمعیت در ایران می گفتند در سیاست های کنترل جمعیتی سر ما کلاه رفت و چرا که الان یهودیان و مسیحیان اندونزی از 5 میلیون به 20 میلیون رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که کشورهای مسلمان در بسیاری از سیاست ها نگاه شان به ایران است، خاطرنشان کرد: این نشان می دهد که جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل تأثیر گذار است و باید به سیاست های کشور بیشتر دقت کرد زیرا در دنیا موج ایجاد می کند.

وی با بیان این که برخی اسناد بالادستی کشورهای مسلمان نشین ترجمه شده اسنادی است که ما در اختیار آنها می گذاریم، اظهار داشت: ما باید در عمل خود بسیار دقت کنیم و حوزه که مادر نظام است نیازمند توجیهات عملیاتی است و به دانش افزایی با رویکرد ترویجی نیاز دارد.

معاون بین الملل حوزه علمیه با بیان این که نخبگان ما در عرصه جمعیت نخبه نیستند، ابراز داشت: باید برای نخبگان چشم انداز جمعیتی ترسیم شود و مفاهیم واسط میان دین و مقوله جمعیت باید بازیابی شود.

وی وظایف مادر در اسلام را در ارتباط مستقیم با مقوله جمعیت دانست و افزود: ما متون، منابع و مفاهیم اسلامی جمعیت می خواهیم و همانطور که در حوزه اقتصاد اسلامی و سیاست اسلامی نیازمند تولید محتوا هستیم به جمعیت شناسی اسلامی هم نیاز داریم./843/202/ب3

ارسال نظرات