۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۷۳۵۶۶
حجت الاسلام والمسلمین زمانی مطرح کرد؛

پیشنهاداتی برای ترویج سیاست های افزایش جمعیت

معاون اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه با بیان این که باید خود طلاب لزوم افزایش جمعیت را درک کنند گفت: حوزه علمیه باید سیاست هایی را اتخاذ کند تا این فرهنگ در میان طلاب جا بیفتد.
زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، رییس دفتر اجتماعی سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دومین نشست شورای راهبردی جمعیت که در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که جلسه ای در قم بگذارید و هزار نفر از نخبگان حوزه را دعوت و موضوع خطرات کاهش جمعیت را تبیین کنید تا طلاب را با این موضوع آشنا شوند.

وی با اشاره به موانع افزایش جمعیت در جامعه اظهار داشت: این موانع سبب شده است که علیرقم اعتقاد به لزوم افزایش جمعیت حتی خود مسؤولان هم در عمل دچار این معضل باشند و حتی طلاب هم در خانواده های خود بیشتر از دو فرزند ندارند.

معاون اجتماعی حوزه با بیان این که در حوزه علمیه باید چند موضوع را پی گیری کند، گفت: فرهنگ سازی افزایش جمعیت، تحلیل و تبیین برکات افزایش جمعیت برای جامعه، ترویج کاهش سن ازدواج و ترغیب به آن، برنامه ریزی فرهنگی برای سلامت اخلاقی نسل جوان و پیشگیری از ارضاء بدون ازدواج از جمله کارهایی است که مبلغان حوزوی باید انجام دهند.

وی افزود: برنامه ریزی فرهنگی برای نگه داری نهاد خانواده از فروپاشی با ترویج فرهنگ بردباری، برنامه ریزی فرهنگی برای رفع نگرانی والدین از فقر از راه ترویج فرهنگ دینی مانند قناعت، اقدام مرکز مدیریت حوزه علمیه برای حمایت مالی در بین طلاب از دیگر برنامه های حوزه باید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی به اقداماتی که حوزه علمیه می تواند در جهت رفع دغدغه های طلاب برای افزایش جمعیت انجام دهد اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی حوزه برای گسترش مهدهای کودک تحت حمایت مالی دولت، بررسی های فقهی پیشگیری از فرزندآوری و سقط جنین، ابلاغ موضوعات فرهنگی و دینی به اساتید خارج و مراکز پژوهشی حوزه می تواند این موضوع را تا حد زیادی حل کند./843/202/ب3

ارسال نظرات