۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۷۳۶۰۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ترویج نماز در جامعه سبب غفلت‌زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تبیین و ترویج بیش از پیش نماز در جامعه به‌ویژه در بین قشر جوان و نوجوان سبب غفلت‌زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با ائمه جماعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار ائمه جماعات مدارس استان، اظهار کرد: نماز مروری بر سبک زندگی اسلامی است.

وی با بیان اینکه دنیا معبد است نه مرتع، افزود: امام سجاد (ع) در یکی از دعاهای خود در مکارم الاخلاق می‌فرمایند: بارالها! تا زماني كه عمرم در اطاعت تو مصروف مي‌شود مرا از نعمت طول عمر برخوردار فرما و هرگاه عمرم چراگاه شيطان شود به آن پايان ده و روحم را قطع كن پيش از آنكه دشمني شخص تو متوجه من شود يا خشمت بر من استوار گردد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اشاره کرد: دنیا محل تجارت معنویت است؛ ازاین‌رو باید بدانیم نماز می‌تواند تحول عظیمی در زندگی، به‌ویژه در کسب معنویات به انسان عطا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه انسان نباید بنده پول و مقام و هوای نفس باشد، افزود: یکی از پیام‌های نماز و اصل اساسی نماز خواندن گذشتن از مقام، پول و هوای نفس و تعظیم کردن در برابر خالق بی‌همتا و رسیدن به درجه بندگی پروردگار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از کسانی که مورد غضب خدا قرار گرفته‌اند به‌عنوان راهزنان دین یاد کرد و گفت: راهزنان ظاهری و باطنی و در رأس آنها شیطان، همواره در کمین انسان هستند و اگر به سراغ انسان بیایند و با آنها مقابله نکنیم ما را از مسیر تعالی دور می‌کنند.

وی تأکید کرد: نماز باید عادت شکن باشد؛ یعنی ابتدا باید عادت‌های بدی نظیر تنبلی و کاهلی را از بین برد و نماز را اقامه کرد؛ زیرا اگر انسان بخواهد به معراج برود باید سختی‌ها را به جان و دل بخرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بیان کرد: اعتلا و بزرگی به‌وسیله نماز به انسان عطا می‌شود و نمازگزار را به اوج بزرگی می‌رساند.

وی تبیین نماز را از موارد ضروری برای ائمه جماعات دانست و از آنها خواست تا با تبیین نماز، نوجوانان و جوانان را عاشق و علاقه‌مند به نماز کنند؛ چراکه نفس نماز غفلت زدایی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تبیین و ترویج بیش از پیش نماز در جامعه به‌ویژه در بین قشر جوان و نوجوان سبب غفلت‌زدایی و کاهش آسیبهای اجتماعی می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات