۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۷۳۶۱۳
رحمانی فضلی در بازدید از مجتمع حوزوی خاتم الانبیا اراک؛

حوزه های علمیه در مقابل نقشه های شوم دشمن ایستادگی کنند

وزیر کشور حوزه های علمیه را نهاد انقلابی دانست و گفت: حوزه های علمیه به خوبی می توانند در مقابل نقشه های شوم دشمنان ایستادگی و آنان را خنثی کنند.
وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، وزیر کشور به اتفاق هیات همراه و مسؤولان استانی از مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک بازدید به عمل آورد.

وزیر کشور در این بازدید مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک را  اقدامی خوب و پسندیده دانست و خاطر نشان کرد: امروز حوزه های علمیه به خوبی توانسته اند در مسیر ترویج معنویت در جامعه اسلامی گام بردارند و نقش آفرینی کنند.

رحمانی فضلی حوزه های علمیه را نهاد انقلابی دانست و اظهار داشت: حوزه های علمیه به خوبی می توانند در مقابل نقشه های شوم دشمنان ایستادگی و آنان را خنثی کنند.

در بازدید وزیر کشور که جمعی از مسؤولان ارشد استان مرکزی حضور داشتند رحمانی فضلی در جریان روند ساخت و تکمیل این پروژه حوزوی قرار گرفت.

وزیر کشور در این باردید از بخشهای مختلف ساخت و ساز پروژه حوزوی خاتم الانبیای اراک بازدید و در جریان امور مربوطه قرار گرفت.

مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیا اراک بزرگ‌ترین مجتمع‌های حوزوری در کشور

به گزارش رسا، مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیا اراک یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های حوزوری در کشور است که همانند آن در کشور فقط در استان های قم و مشهد وجود دارد.

تکمیل شدن مجتمع بزرگ حوزی خاتم‌الانبیا اراک، افتخاری بزرگ نه تنها برای استان مرکزی بلکه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

گفتنی است، عملیات ساخت مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک در زمینی به مساحت 15 هکتار از سال 1391 آغاز شده است که فاز نخست این مجتمع در فضایی به مساحت 24 هزار متر مربع زیربنا و همچنین 48 واحد مسکونی برای اساتید این مجتمع حوزوی با حضور آیت‌الله نوری همدانی به بهره‌برداری رسید.

شایان ذکر است، ساخت و توسعه این حوزه در راستای احیای حوزه علمیه اراک بوده و این مهم در 2 فاز و در زمینی به مساحت 15 هکتار طراحی شده که فاز نخست شامل حوزه علمیه برادران در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع با زیربنای 24 هزار متر مربع و فاز دوم آن منازل اساتید بوده که در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع و در 48 واحد تهیه شده است.

به گزارش رسا، وزیر کشور در سفر یک روزه به استان مرکزی ضمن پیگیری روند اجرای مصوبات دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در نشست های کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی، نشست مشترک شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران، دهیاران و کارآفرینان روستایی حضور یافت.

عبدالرضا رحمانی فضلی در جریان این سفر از شرکت آلومرول نوین اراک بازدید کرد و دیداری نیز با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی داشت.

یادآور می شود، استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی است و بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این استان مستقر است./202/842/ب1

ارسال نظرات