۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۷۳۶۴۲
دبیر شورای راهبردی جمعیت:

مسأله جمعیت از مبانی تمدن نوین اسلامی است

قاسمی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر سیاست های افزایش رشد جمعیت، گفت: اگر ما به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم باید مشکلات جمعیتی خود را حل کنیم.
صالح قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صالح قاسمی، دبیر شورای راهبردی جمعیت، پیش از ظهر امروز در دومین نشست شورای راهبردی جمعیت که در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد، در ارائه گزارشی از نشست اول این شورا اظهار داشت: بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا دغدغه رصد و دنبال کردن سیاست های نوین جمعیتی که مورد توجه مقام معظم رهبری است را دارد.

وی با بیان اینکه در جلسه اول که در تهران برگزار شد چند توافق انجام گرفت، خاطرنشان کرد: توافق اول تشکیل کمیته های تخصصی مانند آمار، اقتصاد، فقهی، حقوقی، سیاسی و کمیته رسانه و تحقیق بود و قرار شد هر دو ماه یک بار این نشست انجام بگیرد.

قاسمی با اشاره به لزوم دیدار با مراجع و همچنین کار تخصصی در رابطه با جمعیت ابراز داشت: ما در چند محور صحبت خواهیم کرد که یکی تبیین شرایط کنونی جمعیت است و دیگری این است که آینده پژوهی جمعیت کشور چه می گوید و در نهایت پیشنهادهای خود را به مرکز مدیریت حوزه ارائه خواهیم کرد.

وی در رابطه با سرفصل های مورد بحث در این نشست اظهار داشت: اول رسیدن به سندی راهبردی برای رسالت شورای راهبردی جمعیت، دوم تشکیل شورای جمعیت در مرکز مدیریت حوزه و تبیین وظایف این شورا و سوم راه اندازی جسات درس خارج با موضوع جمعیت است.

نویسنده کتاب جنگ جهانی جمعیت افزود: چهارمین موضوع تنظیم و تألیف یک واحد درسی در موضوع جمعیت برای طلاب است و پنجم هم این که در فرایند کتاب سال حوزه از سیاست های جمعیتی حمایت ویژه شود و تشکیل همایش ها و نشست های تخصصی و جلسات پرسش و پاسخ در جهت اغنای نخبگان حوزوی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری انتظار ویژه ای از حوزه علمیه در این زمینه دارند، اظهارداشت: از آنجایی که در تثبیت کنترل جمعیت روحانیت نقش داشت امروز هم باید در اصلاح این سیاست ها نقش بازی کند.

دبیر شورای راهبردی جمعیت با بیان این که هنوز هم برخی از جریانات در کشور طرفدار کاهش جمعیت هستند، اظهار داشت: روزنامه اطلاعات در چندین نوبت تیتر اصلی خود را در راستای کاهش جمعیت تنظیم کرده بود و این نشان می دهد که برخی جریانات در کشور هنوز خطر کاهش جمعیت را احساس نکرده اند.

وی با بیان این که ما با انقلاب اسلامی تمدن اسلامی جدیدی را شکل داده ایم، گفت: مسأله جمعیت از مبانی اصلی تمدن سازی است و نیاز به توجه جدی دارد و نخبگان کشور از جمله حوزویان باید در راستای تنظی سیاست های جمعیتی فعال باشند./843/202/ب3

ارسال نظرات