۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۷۱۶
امام جمعه کرمان:

مردم خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی را فراموش نکنند

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با توجه به این که مردم خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی را فراموش نکنند، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی حق زیادی به گردن مردم ایران دارد و او کسی بود که تمام وقت خود را در راه انقلاب و رهبر صرف کرد.
امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان امروز ظهر در خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلی بزرگ امام علی(ع)، گفت: خداوند در زندگی، انسان ها را با بلاها امتحان و آزماش می کند.

وی افزود: خداوند انسانی را در روی زمین دوست دارد که او را در مراحل سخت زندگی قرار دهد و انسان هم در این مرحله آزمایش بتواند خوب بیرون بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به این که معنای انالله و انا الیه راجعون، مملوک بودن خدا نیست، اظهار داشت: معنای واقعی این جمله این است که ما انسان ها همه در اختیار خدا هستیم و ما باید کاری در دنیا انجام دهیم که مورد رضایت خدا باشد.

وی بیان داشت: در دنیا همه پیامبران زندگی سخت و دشواری را داشته اما همه ی آن ها از این آزمایش اللهی خوب بیرون آمده و توانستند رضایت خدا را در زندگی خود کسب کنند.

امام جمعه کرمان با توجه به این که دنیا جای ماندن نیست و همه یک روزی به سوی خدا می روند، خاطرنشان کرد: دنیا جا بازی و عشق بازی نبوده و کسانی که تصور می کنند که دنیا محل جمع کردن ثروت هست، اشتباه می کنند.

وی ادامه داد: هر سختی در دنیا شیرینی های زیادی را به دنبال دارد و کسی که در دنیا در راه خدا حرکت کند می تواند در روز قیامت اعمال خوبی را برای خود ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان این که خشکسالی و نیامدن باران را دارای مصلحت دانست، گفت: مردم از نیامدن باران ناشکری و کفر نگویند و مردم باید برای آمدن باران دعا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در خطبه های دوم نماز جمعه اظهار داشت: بیانات رهبر انقلاب بهترین بیان و الگو خوبی برای مردم در جامعه است.

آیت الله هاشمی محصول انقلاب است

وی بیان داشت: یکی از کارهای خبیث رضا شاه در کشور این بود که دشمنانی همچون انگلیس اجازه ورود به کشور را می داد و رضا شاه با مردم و علماء کاری را کرد که مردم با خون و جوش خود به خیابان ها آمده و او را از خاک ایران دور کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با توجه به این که قدر نهضت جمهوری اسلامی را باید بدانیم، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) خیلی به گردن ما ایرانی ها حق دارد و مردم بدانند که اگر این انقلاب از سوی امام بیان نمی شد، کشور برشکسته داشتیم.

وی با بیان این که امروز ملاک حکومت قرآن و اسلام است، تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی حق زیادی به گردن مردم ایران دارد و او کسی بود که تمام وقت خود را در راه انقلاب و رهبر صرف کرد.

امام جمعه کرمان با توجه به این که مردم خدمات هاشمی رفسنجانی را فراموش نکنند، افزود: وظایفی همچون ریاست تشخیص مصلحت نظام، ریاست شورای اسلامی، ریاست خبرگان از کارهای مه این بزرگوار شمرده می شود.

وی در پایان با اشاره به درگذشت هاشمی رفسنجانی و عرضه تسلیت به مردم کرمان، گفت: همه ی مردم در روز شنبه سعی کنند در مراسم ترحیم هاشمی رفسنجانی که در مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار می شود، شرکت کنند./9707/201/ب2

ارسال نظرات