۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۴۷۳۸۰۶
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

انس با معارف الهی و توحیدی سبب اثرگذاری طلاب بر مردم می‌شود

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: اگر طلبه بدون انس عمیق با آفاق و سپهر بی‌کرانه معارف الهی و توحیدی با مردم مواجه شود نمی‌تواند اثر مثبتی داشته باشد.
حجت السلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد امروز در گردهمایی ائمه جماعات و روحانیان فعال در طرح مدارس امین که در مجتمع آموزشی محراب برگزار شد، با اشاره به ارزشمندی این طرح، گفت: این اقدام بسیار ارزشمند و مفید را به فال نیک گرفته و امیدواریم که شما برادران و خواهران در آن حرکت جدی و موثر داشته باشید.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با تاکید بر اهمیت مساله مسجد بیان داشت: ارتباط با نسل نو توفیقی است که خداوند به ما عنایت کرده است چراکه نوجوانان مخاطبانی قریب‌العهد به فطرت هستند بنابراین باید در انتقال آموزه‌های دینی عطش معنوی آنها را برطرف کنیم.

وی گفت: شاید رسالت اول ما در مواجهه با نسل نوجوان ایجاد عطش نسبت به معارف دینی و ارزش‌های ایمانی باشد، این هم زمانی بیشتر می‌شود که روحانی برادر و خواهر ما از نظر شخصیتی، معنویت، آرامش، مزایای حیات طیبه از ارزش های بالایی بهره مند باشند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: نوجوانان و کودکان گیرنده‌های باطنی فعال‌تری دارند، نخستین دریافت‌کننده جلوه های شخصیتی غیرزبانی آنها هستند که در اصطلاح به آن زبان وجود گفته می‌شود که صدای آن بلندتر و درک آن راحت‌تر است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری ابراز کرد: برای مواجهه با جوانان و نوجوانان و کودکان در مدارس مساله اول تقویت ارتباط باطی با ملکوت عالم است.

وی درباره دانش و بصیرت مبلغان، خاطرنشان کرد: اینکه سهم ما از معارف الهی تا چه میزان باشد بسیار اهمیت دارد بنابراین باید یک مبلغ معارف مناسب با منابع ژرف و بی‌انتها را کسب کرده باشد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد: اگر یک طلبه از معارف الهی حظ کافی نداشته باشد برای مواجه با مردم چیزی ندارد، نمی شود طلبه بدون انس عمیق با آفاق و سپهر بی‌کرانه معارف الهی و توحیدی با مردم مواجه شود و گمان کند که می تواند اثر مثبتی داشته باشد.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری درباره اهمیت توجه به مسجد، بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های حیرت‌انگیزی که در مسجد وجود دارد همه ما درباره مساله مسجد دچار غفلت مضاعف هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید برای عمران مساجد و آبادانی آن اقدام کنیم، گفت: ما باید بتوانیم از ظرفیت نهاد خداساخته استفاده کنیم که بر اساس آن زیست موحدانه در جامعه شکل گیرد، چراکه زندگی بر محور نماز را تشریح کرده و در دسترس قرار می‌دهد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: شما مبلغان طرح امین می‌توانید با ارتباط نوجوانان در کانون‌های اصلی اجتماع را با مساجد بیشتر کنید که اگر خروجی آن انس با مسجد باشد نتیجه کار شما در رتبه بالاتری قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری ابراز کرد: اگر کسی به حقیقت و نورانیت مسجد گره بخورد بیمه می شود./201/807/ب1

ارسال نظرات