۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۷۳۹۰۷
معاون فرهنگی واجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد:

بین مسجد و مراکز آموزشی محله باید ارتباط شایسته برقرار شود

معاون فرهنگی واجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: از مطالبات رهبر معظم انقلاب ارتباط شایسته بین مسجد و مراکز آموزشی محله است بر همین اساس طرح مدارس امین راه‌اندازی شد.
حجت الاسلام کرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام کرمی معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، امروز در گردهمایی ائمه جماعات و روحانیون فعال در طرح مدارس امین که در مجتمع آموزشی محراب برگزار شد، گفت: امروز شرایط بهتری برای تبلیغ برای طلاب فراهم شده که یکی از سنگرهای آن مدرسه است.

وی درباره اهمیت طرح امین برای بین مدرسه و مسجد عنوان کرد: اگر ما این طرح را با تاخیر آغاز کردیم اما طی دو سال اخیر ببر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب کار خود را شروع کردیم، امروز عظمت و اهمیت کار شما در فرمایشات ایشان خود را نشان داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، با اشاره به اینکه از مطالبات رهبر معظم انقلاب ارتباط شایسته بین مسجد و مراکز آموزشی محله بود، اظهار داشت: بر همین اساس طرح مدارس امین راه‌اندازی شد که از طریق آن عقب‌ماندگی‌ها جبران شده و آینده ایران و اسلام بهتر از امروز شود.

حجت‌الاسلام کرمی افزود: همه ما باید نسبت به تاثیرگذاری مساجد توجه جدی داشته باشیم چراکه اگر نسل جوان در این فضا رشد یابد آینده روشنی برای کشور رقم می‌زنند.

وی بیان داشت: در گذشته مساجد محل تربیت نسل آینده بود اما در طول تاریخ با کج‌فهمی برخی پادشاهان این نقش خود را از دست داد، امروز شاید مدارس ما در بخش آموزشی موفق عمل کرده باشند اما در بخش پرورش اخلاق دچار اشکال هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، با بیان اینکه طرح امین حرکتی مبارک است که باید تقویت شود، گفت: مسجد محل تربیت و انسان‌سازی است باید نسل جوان و نوجوان ما با امام جماعت مسجد انس گرفته و در این محل مقدس رفت و آمد داشته باشد.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه در طرح امین باید امام جماعت هر مسجد با آموزش و پرورش هماهنگ شود، عنوان کرد: حدود ۲۰۰ میلیون تومان بودجه برای این طرح در نظر گرفته شده است، در راستای این طرح ما 200 مسجد را انتخاب کردیم که 50 تا 60 درصد آن نیاز به بودجه و امکانات ندارد.

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اگر امکانات نیست اخلاق که داریم» باید تلاش کنیم که در مساجد سیره نبوی را پیاده کرده و با اعتمادسازی و تفکر جهانی نسل آینده را به مساجد جذب کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در پایان خاطرنشان کرد: ما باید نسل امروز را همانگونه که هست بپذیریم، آن‌ها با حضور در مساجد به مرور تغییر می‌کنند./201/807/ب1

ارسال نظرات