۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۷۳۹۴۳
وزیر دادگستری :

شکنجه های سخت ساواک مانع مبارزات آقای هاشمی نشد

وزیر دادگستری با قدردانی از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آیت الله هاشمی، آن مرحوم را دوران ساز و استوار در مبارزه توصیف کرد.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری عصر امروز در مراسم تجلیل از آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، در مصلای بزرگ امام علی(ع) کرمان گفت: هاشمی مرد بزرگ تاریخ انقلاب، دوران ساز، غمخوار ملت، استوار در مبارزه و سختی ها و مرد هدف بود.
وی بیان کرد: حضور شکوهمند مردم و ابراز همدردی ملت در تشییع جنازه این مرد بزرگ نشان دهنده صداقت در راه حق است از این رو خداوند متعال چنین پاداشی به آقای هاشمی داده است.
وزیر دادگستری افزود: آقای هاشمی دارای ویژگی های خاص و برجسته ای بود چراکه او باهوش، متدین، آرمان خواه، مبارز، جسور، کریم، نجیب، سخت کوش، پر کار، مقاوم، صبور، مبتکر و نوآوری شجاع بود.
وی عنوان کرد: آقای هاشمی رفسنجانی یک شخص نبود، بلکه شخصیتی در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی بود زیرا ایشان فرمانده و مدیر میدانی ای بزرگ بود.
وزیر دادگستری تصریح کرد: ایشان در اوج خفقان دوران شاهشاهی زیر سخت ترین شکنجه های ساواک مقاومت های عجیبی داشتند؛ حجم شکنجه های ایشان بسیار بود اما مانع از مبارزات ایشان نشد زیرا او فرمانده انقلابی و میدان دار صف انقلاب بود.
وی اظهار داشت: اگر بخواهیم شخصیت ایشان را تحلیل کنیم باید عملکرد این مرد دوران ساز را در حوزه های کاری اش ببینیم تا بفهمیم هاشمی فراتر از شخص و شخصیت است.
وزیر دادگستری عنوان کرد: آقای هاشمی یک تفکر نوین و معاصر انقلاب اسلامی است که این مطلب را با آثار فرهنگی اش در مکتب تشیّع نشان داده است.
وی افزود: ایشان در پی تحلیل های اجتماعی و آینده مجله ای ترسیم کردند و از فلسطین و امیر کبیر نوشتند چرا که فلسطین تابلوی اسلامی است که ایشان نشان می دهد و امیر کبیر به معنای ساختن ایران اسلامی است.
وزیر دادگستری در پایان با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری در مورد آقای هاشمی گفت: این تکریم و تجلیل برای فرد انقلابی بزرگ است از این رو می بینیم که همه از یک فرزند انقلاب چگونه با عشق و علاقه قدر شناسی می کنند./972/پ202/ج

 

ارسال نظرات