۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۷۴۱۲۳
حجت الاسلام ناطق نوری:

هاشمی همواره به انقلاب و رهبری وفادار بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور مردم در تشیع پیکر آیت‌الله هاشمی معادلات دشمن را به هم ریخت.
حجت الاسلام ناطق نوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در مراسم بزرگداشت هفتیمن روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مرقد مطهر امام راحل برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار و یاور امام راحل بودند.

وی افزود: سال 92 زمانی که ایشان در جریان انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شدند به این علت که از مسئولیتی سنگین رهایی یافتند خوشحال بودند.

حجت‌الاسلام ناطق نوری عنوان کرد: من 53 سال با آیت‌الله هاشمی دوست بودم او در مقابل تهمت‌ها صبور و از ریا و دورویی متنفر بود برعکس امروز که در جامعه ما هزار چهره وجود دارد به هر طرف باد بیاید به آن طرف می‌روند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی اپوزسیون نبود از ارکان نظام بود، او از به وجود آورندگان انقلاب و فرمانده 8 سال جنگی بود که همه دنیا به حمایت از صدام برخاست.

وی افزود: حضور مردم در تشیع پیکر ایشان معادلات دشمن را به هم ریخت، تا نهضت زنده است هاشمی زنده است، زندگی درخشان او نشان می‌دهد جزو السابقون السابقون بود.

حجت‌الاسلام ناطق نوری بیان داشت: سردار سلیمانی درباره  او گفت هاشمی تا آخر بر اصول پایبند ماند، او همانی بود که از ابتدا بود، استراتژی او همان بود اگرچه تاکتیک هایش تغییر می‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: هاشمی همواره به انقلاب و رهبری وفادار بود، با وجود تهمت‌های فراوان درباره انقلاب و رهبری با هیچ کس معامله نکرد.

وی افزود: هاشمی بعد از رحلت امام راحل نقش زیادی در انتخاب رهبری داشت، خط قرمز او انقلاب و رهبری بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه گروه‌ها و جناح‌ها از راست و چپ تا اصلاح‌طلب و اصولگرا، تندرو و کندرو، همه با وحدت گفت‌وگو کرده و اختلافات را برطرف کنید اگر به توافق نرسیدند به یکدیگر تهمت نزنند.

حجت‌الاسلام ناطق نوری افزود: امروز با توجه به اینکه در اطراف ما همه کشورها دچار آتش جنگ هستند ما با وجود رهبری هوشمند و آگاه در امنیت قرار داریم باید در کنار یکدیگر وحدت داشته و قدر انقلاب و رهبری را بدانیم.

وی ابراز کرد: کشور ما فرهنگ و تمدنی کهن دارد اما در تاریخ معاصر به شخصیت‌های بزرگ آن همچون امیرکبیر، شیخ فضل‌الله نوری، آیت‌الله کاشانی و دگیران جفای زیادی شده است طوری که روزی آنها بزرگ شمرده و روز دیگر جسارت کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: بسیار بد است تا شخصی زنده است به او توهین شود و هنگامی که می‌رود او را بزرگ کنیم، شهید بهشتی تا زنده بود هیچ جا به او اجازه سخنرانی ندادند اما وقتی کشته شد به او شهید مظلوم گفتند، امروز نیز هاشمی این گونه است.

حجت‌الاسلام ناطق نوری گفت: او ظرفیت بسیار بالایی داشت و با صبوری همه ناملایمات را تحمل می‌کرد، با همت بلند و دوراندیشی به فکر منافع ملی، آبادانی و اقتدار کشور بود./807/پ201/ج

 

ارسال نظرات